уторак, 16. октобар 2012.

Kiselo mleko na kurdski način

Koliko li sam puta u životu napravila kiselo mleko, koje mi, u našoj kući, jedemo u nenormalnim količinama, i nikad nisam bila zadovoljna, dok nisam naišla ovaj recept,moje drage prijatelhjice Amire. Nikada više neću ni pokušati da pravim na drugačiji način, jer za mene, jednostavno, ovaj način kiselenja mleka je odličan, a krajnji rezultat savršen.Probajte i vi.



Sastojci:

1 litar mleka
1 vršna kašika kiselog mleka

Priprema:

1.  Mleko skuvati, pazeći da vam ne zagori. ( Ja ga kuvam na nižoj temperaturi)

2.  Skuvano mleko sipati u keramičku ili staklenu posudu.

3.  Ostaviti mleko da se prohladi na sobnoj temperaturi ( ja sam ranije hladila u sudoperi napunjenoj sa hladnom vodom, možda je i tu bila greška ),oko 30 minuta.

4. Mleko treba da bude vruće, ali ne prevruće, ja proveravam sa mojim malim prstom, ako mogu da držim mali prst u mleku i da izbrojim do deset, onda je mleko spremno.

5.  U činijicu staviti 1 kašiku jogurta, dodati malo mleka iz posude i sve dobro promešati.

6.  Na mleku, koje ste sipali u posudu, uhvatiće se kajmak, malo ga pomerite sa kašikom, pa pažljivo usuti “maju” i ispod kajmaka kašikom promešati. Nije ništa strašno ako promešate i nahvatan kajmak, samo lepše izgleda kad se mleko ukiseli.

7.  Pokriti plastičnom folijom i izbušiti rupice sa čačkalicom.

8.  Uviti u nešto toplo i ostaviti 6-7 sati ili najbolje preko noći.

9.  Odviti i pažljivo skinuti providnu foliju, da vam voda,koja se nakupila ispod folije, ne padne u mleko.

10.  Direktno na kiselo mleko staviti čistu gazu ili kuhinjski papir, pritiskati nežno da vam pokupi sav višak tečnost, ocediti,ili baciti papir i ponoviti još jednom.

11.  Pokriti sa čistom providnom folijom i ostaviti u frižider da se potpuno ohladi.

12.  Ako želite da vam kiselo mleko bude gusto, kao sir, stavitu u veću činiju, tu manju sa kiselim mlekom, i svaki put kad izvadite malo kiselog mleka, staviti kuhinjski papir preko,a krajevi neka vire u ovu veću ciniju, kiselo mleko će se cediti preko tog papira a vi ćete dobiti gusto mleko, ili jednostavnije…samo isipati vodu koja se stvorila u mleku.

      Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар