субота, 13. октобар 2012.

Gerber pogača

Recept i slika ove pogače su me oduševili, bio je mali izazov napraviti je, ali je vredelo, svaki uloženi minut se isplatio.


  Sastojci:

 
810 g brašna
400 ml tople vode
10 g suvog kvasca ili 30 g svežeg
1 kašičica šećera
1 kašika soli,ili po ukusu
100 g masti ili 3 kašike maslinovog ulja
1 žumanac

    Za punjenje:

200 g izmrvljenog belog sira
2 belanca

    Premaz za pogaču:

1 žumance
2 kašike mleka

   Priprema:

U 150 ml tople vode razmutiti kvasac i šećer i ostaviti na toplom da naraste.

U veću zdelu za mešenje prosejati brašno i so,napraviti udubljenje,dodati nadošli kvasac,ostatak tople vode,mast ili ulje ( ja sam koristila mast) i umućeno žumance.Sjediniti sa brašnom i isipati na radnu površinu i dobro izmesiti testo oko 10-15 minuta dok ne dobijete elastično testo. Oblikobati u loptu,premazati uljem,pokriti providnom folijom i kuhinjskom krpom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.

 Uduplano testo podeliti na 22 loptice,svaka loptica je oko 55 do 60 g,premesiti ih,oblikovati loptice,prekriti kuhinjskom krpom i ostaviti da se testo odmori 15 minuta.



1 kuglicu ostaviti a sve ostale razvaljati dužine oko 15cm , na početak staviti punu kašičicu sira, koji ste prethodno izmrvili i pomešali sa dva belanca i uviti u obliku rolnice.



Svaku rolnicu iseći ukoso sa veoma oštrim nožem.



Tepsiju, u mom slučaju kalup za tortu veličine 28cm dobro podmazati,ja sam je mazala sa mašću, vi možete ili uljem ili puterom i naređati 18 polovina rolnica,kao što je na slici,početi od ivica kalupa,tako da sečeni deo bude do ivice.



Drugi red naređati 14 polovina, ali da vam zadnji deo malo visi u unutrašnjost kruga.

 Staviti lopticu ,koju ste prethodno malo razvaljali u krug i napunili sa ostatkom sira,zatvoriti je kao buhtlu i staviti je u sredinu kalupa.Rasporedite ravnomerno sira da imate dovoljno za svih 22 loptica, kod mene je išla tačno puna kašičica mešavine sira i belanca.



Zadnji red trebate da imate 10 polovina rolnica,zadnji kraj malo prstima ugurajte pored loptice u sredini.

Pokriti još jednom providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da raste još pola sata.



Naraslu pogaču premazati umućenim žumancetom sa dve kašike mleka,po želji posuti susamom i peći je oko 30 do 35 minuta ( u zavisnosti od rerne) u prethodno zagrejanoj rerni na 180*C. Ako počne previše da rumeni odozgore, prekriti je papirom za pečenje.

Vruću pogaču premazati maslinovim uljem i ostaviti u kalupu oko 5 minuta.Izvaditi je iz kalupa i ohladiti na žici ili je poslužiti toplu.

U originalnom receptu nije korišćena mast niti žumanac u testu,korišćeno je samo maslinovo ulje.Pošto sam ja koristila mast i žumanac meni je trebalo 810 g brašna za hleb, vi ako koristite maslinovo ulje i bez žumanca možda će vam trebati malo manje brašna.Počnite sa 750 g pa dodajte po malo dok ne dobijete testo koje vam se ne lepi za ruke.

    Prijatno!!!!!

 

Recept šaljem našoj ovomesečnoj domaćici Mireli sa bloga Love Affair kao ulaznicu za blogersku igricu Ajme, koliko nas jekoja nam je ovog puta zadala temu - kvasac.:

9 коментара:

  1. I tried to make it but it didn't look like yours.
    I will try again :)
    The dough is very good. I like it.
    Thanks!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I am sorry that did not came the way you liked it, but with practice you will make it. If is anything that I can help you with, please, let me know. Thank you so much and happy holiday.

      Избриши
    2. Thanks! I know my mistake, so I will not do it again :)

      Избриши
    3. I just went trough your blog and find many interesting recipes which I will make it...We all learn from our mistakes.

      Избриши
  2. Pogača je zaista fina. Recept sam prilagodila sebi, ali ovaj navodim kao izvor jer sam pogaču ovdje vidjela. Hvala na receptu. Sve najbolje povodom blagdana.

    ОдговориИзбриши