уторак, 9. јул 2013.

HARIRA - MAROKANSKA ČORBA

Izuzetno dobra i ukusna čorbica, puna proteina i povrća...ko voli,neka izvoli. 




Sastojci:


     150 g leće/sočiva
     3 do 4 kašike ulja
     1 veća šargarepa,očišćena i isečena na kockice
     2 štapa celera isečenih na polumesece
     4 čena pasiranog belog luka
     1 glavica crnog luka,sitno iseckanog
     pola struka praziluka (samo beli deo )
     250 g skuvanih leblebija/slanutka
     1 konzerva seckanog paradajza od 800 ml ili 400 g svežeg, oljuštenog i sitno isečenog
     nekoliko ljutih papričica ( ili po ukusu )
      seckani korijander/peršun
     1 kašičica rendanog đumbira
    Po ukusu začini:
      kurkuma, kumin,mediteranski vegeta mix,biber,dimljena paprika
    i još:
      neka dimljena kobasica a može i bez mesa


Priprema:


Leću/sočivo očistiti i oprati sa hladnom vodom.Ja sam koristila zelenu francusku leću,vi koristite koju imate. U manju šerpicu staviti opranu leću, naliti sa vodom, dodati jedan list lovora, malo soli i čen,dva belog luka. Pustiti da provri, onda smanjiti temperaturu,poklopiti i pustiti da se kuva na tihoj temperaturi,oko 20 do 30 minuta ( u zavisnosti od starosti leće ) ili dok ne omekša.
Procediti i odstraniti lovorov list i čenove belog luka.
Začiniti je sa još soli,limunovim sokom, svežim biljčicama i možete je jesti samo na taj način ili je sačuvati u frižideru, do nedelju dana, i koristiti je za razne čorbe,supe,salate,pljeskavice.

U veću šerpu staviti ulje i dodati sitno iseckan crni luk i pržiti na osrednjoj temperaturi oko 5 minuta ili dok vam luk ne postane staklast, dodati sitno iseckan praziluk i njega pržiti dok ne omekša a zatim dodati, beli luk,celer,đumbir i šargarepu i ako dodajete sušenu kobasicu dodati i nju i sve to zajedno pržiti nekoliko minuta. Dodati začine po ukusu i njih pržiti dok ne osetite da su pustili aromu.

Dodati kuvanu leću/sočivo, leblebije/slanutak i paradajz iz konzerve, naliti sa vodom ili povrtnim temeljcem do željene gustine i kuvati još pola sata do 45 minuta na veoma tihoj temperaturi, samo da pomalo vidite mehuriće na vrh tečnosti.

Probati za začine, dodati šta je potrebno.
Posuti sitno seckanim korijanderom/peršunom i poslužiti sa prepečenim hlebom.
 Recept je vegeterijanski, ja sam po svom dodala dimljenu kobasicu a vi uradite kako vi volite. Marokanci isključivo jedu jagnjetinu.
Prijatno!!!!!

4 коментара:

  1. Superrr! Cim sam videla ovo Marokanska...znala sam da je nešto za mene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mirjana....ako voliš marokansku kuhinju volećeš i ovo, sigurna sam.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Odlicna corba. Prepuna ukusa. Za mene ovo cini kompletan obrok. Divna je, svi smo se lepo naruckali. Opet, i za ovaj recept mogu reci samo reci hvale. Pozdrav, draga Zoko:)

    ОдговориИзбриши
  3. Nale, izuzetno mi je drago da si isprobala ovu čorbu i da vam se dopala.Mi je obožavamo,jer kao što i sama kažeš, puna je ukusa i posle nje nije ništa više potrebno.Kompletan obrok.Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши