среда, 4. септембар 2013.

NAJSOČNIJI KOLAČ OD ŠLJIVA

Ako volite sočne kolače sa voćem,ovaj kolač bi trebali da isprobate. Miki, prijatelju moj, od srca ti hvala na ovom fenomenalnom receptu.



Sastojci:

4 jaja sobne temperature
175 g šećera ( po ukusu se može i smanjiti šećer,sve zavisi od slatkoće šljiva )
2 kesice vanile sa ukusom limuna
150 g brašna
8 g praška za pecivo
80 g otopljenog putera
25 zrelih, plavih šljiva

Priprema:

  Sa žicom za mućenje umutiti jaja,šećer i vanilin šećer sa ukusom limuna ( ako nemate tu vanilu,dodajte običnu vanilu i limunovu koricu ).

    U umućenu smesu dodati otopljen puter i sve to sjediniti i na kraju dodati brašno, koje ste izmešali sa praškom za pecivo.

  Vatrostalnu posudu ili pleh veličine 20cm X 28cm podmazati  ( ja koristim sprej za pečenje PAM ) i sipati umućenu smesu.

  Sljive, koje ste oprali i očistili od koštica,preseći na pola i naređati odozgore po testu ( šljive će upasti u testo i prilikom pečenja će ispustiti svoje sokove i učiniće vam kolač jako sočnim ).

   Ovaj kolač nema puno testa, ako želite više testa u kolaču od voća,uduplajte sastojke za testo i pecite u kalupu 22cm X 35cm.Ja lično više volim ovako,a naravno i moj prijatelj Miki.

  Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 195*C oko 35 do 45 minuta ili dok vam fino ne porumeni, a testo  se odvaja od stranica pleha.Proveriti sa čalkalicom da li je testo pečeno.

  Pečen kolač ohladiti u plehu, iseći na kocke,posuti prah šećerom, ili po želji premazati sa šlagom i poslužiti uz čašu finog soka ili sa kuglom sladoleda.

  Kolač se može praviti sa raznim voćem; jagodama, malinama, višnjama,kajsijama…



Prijatno!!!!


 Mala napomena:


Pravila sam dva puta ovaj kolač u jednoj nedelji, ovaj koji je na slici sam uradila malkice drugačije, koliko se vidi na slici nema razlike ni u ukusu ni u izgledu.
Ovde sam mutila jaja sa šećerom i vanilom sa ukusom ruma dok smesa nije pobelela dodavala puter,stalno muteći sa mikserom  i na kraju sam isključila mikser i spatulom umešala 175 g brašna pomešano sa praškom za pecivo...što znači,nema potrebe da se uključuje mikser,sve može sa žicom za mućenje.Šljive koje sam koristila nisu bile baš najzrelije.



11 коментара:

  1. I jedan i drugi izgledaju dobro ali mi je ipak ovaj prvi sočniji, bar na oko a ja takve više volim...

    ОдговориИзбриши
  2. Jeste, samo zato što šljive nisu bile baš nešto zrele...Hvala draga moja Zoro.

    ОдговориИзбриши
  3. Odlično izgleda,prosto se vidi koliko je sočan kolač.I stigao je u pravo vreme ovaj recept.Šljiva na sve strane;))

    ОдговориИзбриши
  4. Sutra stavljam još jedan recept sa šljivama...mi ih obožavamo i jedva čekamo da nam stignu da ih jedemo.Nemamo ih u voćnjaku, ima ih naš prijatelj i dobijemo ih od njih.Od srca ti hvala,draga Sandra.

    ОдговориИзбриши
  5. Одговори
    1. Hvala Nale moja...sada je puna sezona šljiva, zašto da ne iskoristimo i da se malo i zasladimo.Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Привет, Зори. Чудесно предложение. Много ми хареса. Смятам да пробвам и аз тази вкусотийка.
    Поздрави!

    ОдговориИзбриши
  7. Volim volim i upravo sam ga napravila. Zaista izvrsno sočan kolač!

    ОдговориИзбриши