субота, 23. новембар 2013.

ČOKOLADNA SALAMA

Bliže nam se praznici i mnogobrojna slavlja,evo još jednog lepog kolača,koji će dopuniti naše tacne sa kolačima. 


Sastojci:

200 g petit beure keks
 130 g pečenih oraha
 100 g čokolade za kuvanje
 180 ml pavlake
 100 g putera
 2 kašike šećera
 1 kesica vanilinog šećera sa ukusom ruma
 1 kašika kakaoa
  prah šećer 

Priprema:

U veću šerpicu staviti pavlaku, puter,šećer i vanilin šećer sa ukusom ruma ( ako nemate vanilu sa ukusom ruma dodajte kašiku ruma ) i pustite da se polako puter i šećer otopi a pavlaka zagreje.Povremeno promešajte.

Stavite orahe u rernu da se malo ispeku, prohladiti i krupnije iseći.
Keks polomti na krupnije komade i sastaviti ih zajedno sa orasima.
 
Iseckati čokoladu na sitnije komade, ( ja sam koristila Lindt sa 80% kakaoa ) dodati zagrejanoj pavlaci i otopljenom puteru, dodati kašiku kakaoa i sve mešati dok se čokolada potpuno ne otopi.
Malo prohladiti mešajući sa spatulom i sipati preko keksa i oraha i sve dobro izmešati da se smesa sjedini.
Dobićete lepljivu smesu.
 
Staviti alu foliju ili pek papir i vašim rukama izvaditi smesu i na foliji oblikovati u salamu.
Zaviti sa folijom u rolat, uvrnuti krajeve i staviti u frižider, najmanje 2-3 sata ili najbolje preko noći.
 
 
Kad se salama stegla, odviti, posuti sa prah šećerom ( da podseća na pravu salamu ) i seći na kolutove.

 
 
 









Poslužiti sa nekim finim likerom, kod mene je poslužen sa likerom od brusnica 


 


15 коментара:

  1. Страхотен сладък салам, Зори. Превъзходен десерт!!!

    ОдговориИзбриши
  2. I love this dessert! Well done, Zoki. :)
    Have a nice evening! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Gery. I made this salami for friends of ours, we are going to see them tonight and have dinner together...my husband want it to try this cookie and I had to cut it and he loves it.Have is for him half for friends.
      Have a good day and enjoy it.

      Избриши
  3. Обичам този десерт,но в твоя "салам"съм вече влюбена

    ОдговориИзбриши
  4. Odlična salama Zoko, napravila si je za čistu desetku, kao i inače što praviš sve ostalo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Suyzce moja...volim sitne kolače koji se brzo naprave...uskoro će Nova Godina i Božić a nama i slava dolazi.Pozdrav.

      Избриши
  5. Super ti izgleda salama Zorice. Vjerujem da ce ti gosti biti odusevljeni.Ja cu probati za Bozic ;~)))Pozdravljam te

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, ovo nosimo u goste kod kumova...on jako voli kolače, kao i moj muž..ja ih ne volim ali volim da ih napravim.Ja ću ovo za slavu da napravim a da znaš da bih mogla i za Božić...ima ih ko pojesti.Puno pozdrava.

      Избриши
  6. Odmah u omiljene, izgleda jako dobro a a te salamice uvijek budu omiljene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dilajla, nećeš se pokajati.Ja sam ih sinoć nosila kod naših kumova na večeri za 6 i nestale su...Topli pozdrav.

      Избриши
  7. Odlično, baš prave Božićne...mene zanima koliko se može čuvati?

    ОдговориИзбриши
  8. Mislim da može stajati u frižideru nekoliko nedelja.Ako već hoćeš ranije da ih napraviš nemoj je seći. nego je zavijenu čuvaj na hladnom i kad hoćeš da je koristiš tek je onda seći. Topli pozdrav i hvala.

    ОдговориИзбриши