петак, 20. децембар 2013.

Štrudla s brusnicama i krem sirom

Još jedna odlična ideja kako iskoristiti ovomesečnu namirnicu, brusnice za igricu " Ajme,koliko nas je"
Moji recepti ne učestvuju u igrici ali volim da su svi ovi recepti na jednom mestu...ja ih imam toliko puno, da neću uspeti sve da ih uvrstam ovde.
Vama, srećno!!


  Sastojci za testo:

     7 g suvog kvasca
     65 g + 1 kašičica šećera
     375 ml toplog mleka
     2 jaja
     115 g otopljenog putera
     1/2 kašičice soli
     600 - 750 g brašna
     1 kašika vanilinog ekstrata ili vanilla paste
     1 kašika naribane korice od pomorandže ili 5-6 kapi prirodnog ulja od pomorandže

    Krema od sira:


     180 g krem sira
     2 kašike šećera
     1 jaje
     1 kašičica vanilinog ekstrata

    Voćno punjenje:

     250 g brusnica
      sok od pola limuna
     50 g šećera
     40 g skrobnog brašna

    Za premazivanje testa:

     1 jaje
     1 do 2 kašike mleka


   Priprema:


U veću zdelu za mešenje staviti toplo mleko, kašičicu šećera i kvasac,sve dobro promešati da se kvasac i šećer otopi,dodati 300 g brašna i sa žicom za mućenje sjediniti sve zajedno.Pokriti ostaviti oko pila sata da starter nadođe.

Kad se starter uduplao, dodati blago umućena jaja,šećer,otopljen puter sve dobro izmešati sa varjačom.Dodati još 300 g brašna i umesiti testo, isipati na radnu površinu i dodavati još po malo brašna dok ne dobijete glatko, ali po malo lepljivo testo.Meni je ostalo vrlo malo brašna od ovih 150 g koje nisam dodala odmah.
Umešeno testo premazati blago sa malo ulja,pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.
Dok testo raste umutiti krem sira,koji je sobne temperature, sa šećerom,jajetom i vanilom.Ostaviti na stranu.
U manju šerpicu staviti brusnice,sok od pola limuna,skrobno brašno ( ja sam ovde koristila puding od vanile umesto skrobnog brašna ) i šećer i kuvati na srednjoj temperaturi dok se smesa ne zgusne ( ja nisam kuvala voće,zaboravila sam a brusnice su mi bile zamrznute,koje sam još juče izvadila i ostavila u frižideru,tako da su bile manje sočne nego što su sveže,znači važno je da se voće malo prokuva da se zgusne ).Ostaviti da se prohladi.
Naraslo testo podeliti na pola. Od ove količine testa dobićete dve štrudle ( ja sam pravila samo jednu štrudlu i sve sastojke sam podelila na pola )
Na blago pobrašnjenoj radnoj površini rastanjiti testo na pravougaonik veličine 30cm X 45cm
Testo sa strane raseći sa pizza sekačem ili oštrim nožem na trakice oko 2 cm debljine a sredinu ostaviti celu,na tu sredinu prvo staviti pola smese od krem sira preko naređati polovinu voće.Gornji deo testa koji je malo širi od prethodnih trakica preklopiti preko voća onda preklapati trakice unakrst, jednu preko druge.Na kraju takođe testo prebaciti preko fila,kao na početku i završiti sa prebacivanjem trakica.
Prebaciti upletenu štrudlu tako što ćete vaše ruke podvući ispod štrudle i preneti na pleh koji ste postavili sa papirom za pečenje. Ako vam je lakše, razvaljano testo preneti na papir za pečenje pa onda iseći trakice i puniti filom.
Ostaviti štrudlu,pokrivenu, da naraste još pola sata.
Naraslu pletenicu blago premazati sa umućenim jajetom i mlekom,po želji posuti je sa malo braon šećera i peći je u prethodno zagrejanoj rerni na 185*C oko 30 do 35 nminuta ili dok vam fino ne porumeni.
Pečenu štrudlu ohladiti,posuti sa prah šećerom i poslužiti.
Umesto brusnica možete koristiti borovnice, jagode, višnje, jabuke,breskve.Šećer stavite u ovaj voćni fil po slatkoći voća koje stavljate u nadev,brusnice su malo kiselije zato treba 50 g šećera.


8 коментара:

  1. Wow, Milice ovo je prekrasno... bas si je fino uradila..

    ОдговориИзбриши
  2. Mmmmmm.... Mmmmmm....
    Oh, Zoki, I love it! :)
    Hugs and kisses, my dear friend!

    ОдговориИзбриши
  3. Very sweet idea! And so well prepared!! Congratulations, Zoki!! :) Hugs

    ОдговориИзбриши
  4. Thank you my dear freind and I am so glad that you like this strudel. Hugs and have a nice weekend:))

    ОдговориИзбриши
  5. Upleteno zapleteno,kako si je fino uredila;)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala...volim ja da se igram sa ovim pletenjem, kad ne znam da pletem sa iglama, onda neka pletem testo.

    ОдговориИзбриши