субота, 11. јануар 2014.

Čokoladne rolnice od lisnatog testa

Jelo nam se nešto sa lisnatim testom, u zamrzivaču uvek imam domaće lisnato testo izbor je pao na slane i slatke rolnice.



Sastojci:


1 jaje
75 g ricotta sir
65 g šećera
1 kašika vanilla paste ili 1 kesica burbon vanile
1 kašika brašna
1 kašika kakaoa
40 g seckanih oraha
60 g sitno iseckane čokolade za kuvanje
lisnato testo 

Za slano punjenje:

100 g brie sir ili krem sir
100 g ćureće šunke
nekoliko struka mladog luka

i još:

1 jaje
1 kašika vode

Priprema:

Izvaditi lisnato testo iz zamrzivača i kad je odmrznuto pripremiti fil.

U jednu zdelu staviti jaje, malo ga umutiti žicom za mućenje dodati  rikotu, vanilu i šećer i sve dobro izmešati da se sjedini,dodati kakao i brašno i izmešati  na kraju dodati čokoladu i orahe i još jednom sve dobro izmešati.

Blago pobrašniti radnu površinu i rastanjiti lisnato testo, iseći na trake 5cm, ili po želji. Na početku svake trake staviti po  kašiku ili koliko volite, ali nemojte preterivati jer će vam fil iscuriti napolje i premazati ivice  ( samo na početku gde ćete preklopiti testo ) sa umućenim jajetom i vodom, preklopiti i sa prstima ili viljuškom, zatvoriti krajeve na početku i zaviti u mali rolatić.

Pleh prekriti papirom za pečenje i naređati rolnice,premazati sa ostatkom jajeta i po želji možete posuti sa krupnim šećerom. ( ja nisam )


Ako pravite slane rolnice isto je kao i sa slatkim za testo.

Rastanjiti testo na blago pobrašnjenoj radnoj površini, iseći na trakice i na početku staviti komadić sira koji koristite ( ja sam koristila brie ) preko staviti komadić šunke i na kraju staviti parče mladog luka.
Premazati ivice, prekriti preko i zalepiti ih sa viljuškom i uviti u male rolatiće.
Poređati ih na pleh prekriven papirom za pečenje i premazati ih sa ostatkom jajeta ili ako pravite samo slane, umutite jedno jaje sa nekoliko kapi vode ili mleka i posuti ih sa susamom.


Rernu zagrejati na 200*C i peći ih oko 15 min uta ili dok ne dobijete lepu, zlatno žutu boju.
Ostaviti ih da se ohlade.

Slatke rolnice posuti sa prah šećerom i poslužiti.

Prijatno!!!!





10 коментара:

  1. Pogledala sam i izvorni recept i moram biti iskrena, tvoje rolnice meni izgledaju lepše...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Zoro moja, puno...mi smo ih smazali brzo, posebno mi se dopala ova smesa za punjenje.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Zoko, kod tebe uvek fini receptici, nadev je vrlo lep u obe verzije, tesko bi mi bilo da se odlucim koju prvu da probam.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Lana, ja bih prvo slane a sa slatkim da se zasladim.Topli pozdrav, draga moja.

      Избриши
  3. Odlično izgledaju, kao iz trgovine :) Posebno mi se sviđa slatka varijanta, koju bi valjalo probati :)
    Lijep pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  4. Jako volim ovakve poslastice sa lisnatim tijesto, prekrasne su rolnice i jako mi se sviđaju obje verzije !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Volim ih i ja jer su mi brze i ako se desi da se gosti najave, evo i predjela i dezerta.

      Избриши
  5. ovo je sjajno! napravila sam večeras slatku varijantu sa malim varijacijama - koristila sam mileram umesto rikote, domaću nutelu umesto čokolade i neskvik umesto kakaa :) i isekla sam lisnato na trougliće jer mi je bilo puno fila pa mi je čak i ostalo malo tako da bih sledeći put smanjila omjer ili dodala još jedan blok lisnatog pošto su svakako ispali savršeno, imali smo i neke goste pa su se i oni oduševili, hvala puno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Biljana, sviđaju mi se i tvoje izmene,super ideja...kod mene je bilo 450 g lisnatog testa i bilo je dovoljno, ali ako je manje testa onda smanjiti količine. Od srca ti hvala i drago mi je da vam se sve to dopalo.topli pozdrav..

      Избриши