субота, 5. април 2014.

Kifle i još nešto......


Vi znate koliko ja volim da mesim testa i volim svašta novo da isprobam...pre nekoliko dana sam bila u prodavnici i vidim ova čokoladna mini jaja punjena sa karamelom i padne mi ideja da napravim moje omiljeno pecivo-kiflice..e sad trebalo bi smisliti testo za ovako nešto...jutros kiša pada ko iz rukava, i idealna prilika da se malo igram sa testom............... 


Sastojci:

750 do 800 g svenamenskog brašna i još za doradu testa
100 ml toplog mleka
10 g suvog kvasca
1 kašičica šećera
100 g kisele pavlake
100 ml jogurta / mlaćenice
200 g pirea od jabuka
50 g otopljenog putera
50 g šećera
limunova korica ili 1 kesica vanilinog šećera sa limunom
2 jajeta
punjenje po izboru, džem, mleveni mak, mleveni orasi, čokoladna mini jaja punjena sa karamelom

i još:
50 g otopljenog putera
1 umućeno jaje
nekoliko kašika mleka

Priprema:

U toplo mleko dodati kašičicu šećera i suvi kvasac, izmešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.

U veću zdelu prosejati 700 g brašna a ostatak prosejati posebno. ( puno zavisi od veličine jaja koje koristite i od pirea od jabuka, neke su vodenije neke su suvlje )
U manju zdelu staviti kiselu pavlaku, jogurt, jaja, pire od jabuka i dva jaja i sve to umutiti sa žicom za mućenje da se sjedini.
U prosejano brašno dodati otopljen i prohlađen puter, šećer, vanilin šećer sa ukusom limuna a ako ga nemate koristite običan vanilin šećer i limunovu koricu, narasli kvasac i smesu od jogurta i pirea od jabuka.
Mikserom, sa spiralnim nastavcima umutiti testo i mutiti ga oko 5 do 7 minuta.
Pobrašniti radnu površinu, isipati testo i mesiti ga,pomalo dodavajući brašno sve dotle dok ne dobijete meko i po malo lepljivo testo.
Pobrašniti zdelu po dnu, staviti testo, koje ste oblikovali u kuglu, pobrašniti testo i odozgore.Pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da testo se udupla. Trebaće vam oko sat i po, možda i dva, u zavisnosti od temperature u prostoriji, da naraste.

Naraslo testo podeliti na pola ( biće oko 775 g svaka polovina ) i ponovo premesiti. Testo je po malo lepljivo, pobrašniti radnu površinu i testo odozgore i rastanjiti testo u krug, debljine pola cm,podeliti na koliko hoćete delova, ako hoćete manje podeliti ih na 20 trouglova ili kao ja, na 16.
 

Na početku svakog trougla staviti fil po izboru ( ja sam koristila Cadbury čokoladna mini jaja punjena sa karamelom, ako ih nemate koristite običnu čokoladu  punjenu sa karamelom ) donji deo trougla malo zaseći da dobijete lepe navoje i preklopiti testo preko punjenja i samo malo presaviti da pokrije fil,uraditi tako i sa ostalim trouglovima.
Ostatak trouglova premazati sa otopljenim puterom i zaviti u kiflicu.

Pleh za pečenje ( trebaće vam dva pleha, jer ove kifle dosta narastu prilikom pečenja ) prekriti papirom za pečenje i staviti zavijene kifle.Tako uraditi i sa drugim delom testa.
Pokriti sa providnom folijom i ostaviti pola sata da još malo naraste.

Zagrejati rernu na 185*C .
 Narasle kiflice premazati sa umućenim jajetom i nekoliko kašika mleka, veoma pažljivo jer testo je zaista pahuljasto.
Peći ih oko 20 do 25 minuta,u zavisnosti od vaše rerne.
Ohladiti ih, pazite,ako ih jedete vruće, da se ne opečete na vruć karamel.
Poslužiti ih sa šoljom tople kafe ili toplog mleka.
Prijatno!!!!!






10 коментара:

  1. Osim što su kiflice jako lijepe vjerujem da su i posebno ukusne. Zaintrigiralo me ovo sa pireom od jabuka u tijestu, a super mi je ideja punjenje čokoladnim jajima !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga Branka. Dodatkom pirea od jabuka smanjuješ količinu dodatnih masnoća, zato u celom testu imaš samo 50 g putera. Probaj nekada kad imašp vremena. Ja sam danas kupila veliku kesu sa ovim jajima i praviću ih za Uskrs, unučica će im se obradovati. Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Ma I aj tako,kad odem u radnju pa nesto vidim odjdnom mi se upali ona lampica Eureka,a testo se vala moze puniti svacim.I ove dve ideje su odlicne

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Džoli.Ma i ja, koja mnogo više voli slano od slatkog, sam oduševljena sa ovim kiflicama i zaista nam se dopadaju. Grlim vas.

      Избриши
  3. Odlicne,ja inace cokoladna jaja dodajem u mafense,a vidim i kifle su divne !!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj koja bi to radost bila za moje šokoljubice, mafinsi sa čokoladom. Ja ću ove kiflice da napravim za Uskrs za moje čokoljubice i znam da će im se dopasti. Mirjana,topli pozdrav za sve vas.

      Избриши
  4. Много апетитно!!! Ще си взема една !!!

    ОдговориИзбриши
  5. Samo se ti posluži i uzmi i više i od srca ti hvala.

    ОдговориИзбриши