недеља, 27. април 2014.

Rizoto sa šampinjonima

Rižoto obožavam ali ga retko pravim, danas smo hteli da imamo malo laganiji ručak,bez mesa. Izbor je pao na ovaj rižoto, malo drugačiji od ostalih.....



Sastojci:

250 g arborio pirinča
1 glavica sitno iseckanog crnog luka
4 čena sitno iseckanog belog luka
250 g sečenih na kockice, šampinjona
2 kašike maslinovog ulja
1 kašika putera 
125 ml belog vina
500 ml pilećeg temeljca
500 ml kokosovog mleka
50 g sveže izrendanog parmezana
1/4 kašičice kurkume ili prstohvat šafrana
so i sveže samleveni biber 
kašika dve sitno iseckanog peršuna
5-6 komada boranije
1 kašika putera

Priprema:

U dublji i teži tiganj staviti 2 kašike ulja i 1 kašiku putera i kad se puter otopi dodati sitno iseckan crni i beli luk dokk ne postane staklast, povremeno promešajte da vam luk ne izgori, ne sme ni da porumeni.

Dodati pirinač i šampinjone i pržiti nekoliko minuta, dok vam i pirinač ne bude staklast, stalno mešajući oko minut dva i na kraju dodati belo vino i pustiti da, na osrednjoj temperaturi, pirinač upije svo vino, naravno stalno mešajući.

Dodati 250 ml pilećeg temeljca, temperaturu smanjiti da vam pirinač se kuva polako krčkajući i mešati dok pirinač ne upije svu tečnost., dodati i preostalih 250 ml temeljca i dalje kuvati stalno mešajući,oko desetak minuta.

Dodati kurkumu ili šafran, po želji boraniju, koju ste isekli na sitne komadiće,polovinu kokosovog mleka i dalje kuvati, mešajući dok pirinač ne upije i na kraju dodati preostalo mleko i dalje kuvati dok, pirinač ne omekša ali da je al dente,znači ne potpuno raskuvan.

Na kraju dodati onu drugu kašiku putera i sve promešati ( vrlo je važno da se koristi puter na kraju jer on će vam dati onu kremastu teksturu pirinča ) dodati izrendani parmezan,posoliti i pobiberiti po ukusu i sve izmešati.

Posuti sa seckanim peršunom i poslužiti sa još malo parmezana odozgore.


Prijatno!!!!!

10 коментара:

  1. Baš neobičan rižoto, ima tu svačega po nešto i verujem da je ukus poseban...

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Zoro. Retko koristim kokosovo mleko za kuvanje, jer ne volim kokos i mislila sam da ovo mleko miriše na kokos, ustvari uopšte ne miriše na kokos a jelu daje fantastično kremast izgled.

    ОдговориИзбриши
  3. zanimljiv mi je ovaj dodatak kokosovog mlijeka...vjerojatno mu daje lijepu aromu..

    ОдговориИзбриши
  4. Snježana i ja prvi put pravim sa kokosovim mlekom i zaista mi je kremast i fino ukusan, juče sam pojela pola od ovog rižota i ako izbegavam da jedem pirinač a volim ga. Ako imaš prilike da nabaviš kokosovo mleko, probaj, bićeš prijatno iznenađena.

    ОдговориИзбриши
  5. Zoki, it's so interesting! You added coconut milk, I love your idea! :)
    I wish you a wonderful evening, my dear friend!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. My dear Gery, this is my first time using coconut milk in savory dish and I am very pleased with the way dish turn out......I will do this more often from now on. Hugs,my dear friend and have a good week:))

      Избриши
  6. Odlično! I ja često koristim kokosovo mleko baš zbog kremastog efekta.Nože i kokosov krem onda ti treba manje.A rizoto sa šampinjonima može uvek!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Džoli, ovo je otkriće za mene a kokosov krem nisam videla...pogledaću i za taj proizvod. Hvala ti puno.

      Избриши
  7. Rižoto sa šampinjonima jako volim i kada pogledam sastojke tu smo negdje osim kokosovog mlijeka koje nikada nisam koristila u ovoj kombinaciji, zaintrigirala si me i sigurno ću ga isprobati !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako mi veruješ i ja sam bila jako znatiželjna kad sam videla kokosovo mleko i morala sam da ga isprobam.....i ne kajem se.Pozdrav.

      Избриши