понедељак, 28. април 2014.

U gostima kod Branke....FBI Rukavice

Nikad mi se nije desilo da sam skoro na kraju meseca za igrice  FBI Rukavice, koju je pokrenula Maja sa bloga Cooks and Bakes i da nisam završila sa isprobavanjem recepata...ova dva meseca su mi tako brzo prošla, mnogo lepih zbivanja u ta dva meseca su se dogodila u našoj porodici, to je jedan od razloga što kasnim.
Ovog puta smo istraživali Brankin blog Home-made by Branka.....šta da vam kažem o Branki a da vi to već ne znate...obožavam da čitam njene postove, mlade žena,koja je iz njenog lepog Dubrovnika, otišla u Hrvatsku prestonicu, ali i pored toga, njeno srce je u Dubrovniku,gde ima puno  prijateljica, koje joj nedostaju...možda je u Zagrebu, pored posla zadržao i čovek, koji je osvojio njeno srce,dragi I.
Branka je za mene kraljica marmeladi, u životu nisam videla nekog, ko ih voli više pripremati od nje...koju god da vam srce poželi,Branka ih je pravila. Volela bih da sam bliža pa da mogu neke i da isprobam, mada ja ostajem verna jednom i jedinom džemu od kajsija/marelica.
Branka pored divnih marmeladi priprema i fantastične poslastice i torte, ja, na moju žalost, nisam isprobala ni jednu njenu poslasticu, jer kao što ranije rekoh, u našoj kući je bilo puno slavlja u poslednjih dva meseca, da smo jednostavno presiti slatkiša..ali obećavam da ću isprobati neka od njenih peciva u skoroj budućnosti.
Branka, od srca ti hvala na svakom tvom finom receptu i na svakoj tvojoj lepoj reči i iskreno mi je žao da nisam uspela da te upoznam pri mojoj  poseti Zagrebu.




Pa da krenem sa receptima....Recepte neću pisati, naći ćete ih pod imenom recepta



Kad sam se pripremila da napravim ove fantastične smokve, shvatila sam da u gomili silnih kutija sa čajevima, nemam Earl Grey i pošto je vreme bilo grozno napolju, skuvala sam zeleni čaj, dve kesice i jednu kesicu od nane,pored cimet štapića dodala sam i semenke kardamoma i zvezdu anis...a joj da vi znate kako mi se kućom širio divan miris ovih začina...svi vi, koji niste isprobali ovu divnu poslasticu, ne čekajte više, isprobajte je što pre.




Ako volite smoothies, probajte obavezno ovaj.Branka, mi smo uživali u ovom doručku, koji ćemo češće ponoviti. Ja na žalost nisam imala svežih malina, i nisam ih htela kupiti,jer su bile bezobrazno skupe i koristila sam zamrznute i ništa nije promenilo ukus, čak mi je prijao hladni smoothie, koji,umesto doručka može biti i osvežavajuća poslastica za ova dolazeća topla vremena.





Ovu salatu je Branka pripremila sa štapićima od lisnatog testa, ja sam izostavila štapiće a salata nam je bila za lagani ručak.
Ako volite citruse, obavezno isprobajte ovu salatu...idealna je leti, kad je dobro rashlađena.





Sećam se ovog recepta kad je Branka napisala post i izgledao mi je fantastično i drugačije i morala sam da ga isprobam.
Za razliku od Branke, koristila sam svinjetinu ( ne volimo govedinu ) i marinirala sam je sa začinima, kojima sam dodala kašičicu praška za pecivo, od njega je meso izuzetno mekano, i malo ulja i ostavila sam nekoliko sati u frižideru. Kim nisam koristila jer ga baš ne ljubim a umesto mlevenog paradajza sam koristila svež paradajz i aceto nisam koristila jer mi je bilo dovoljno kiselo od paradajza, da sam na kraju dodala kašičicu šećera.
Ja nisam pravila knedle od hleba, a probala sam ih prvi put kad sam bila u Zagrebu i oduševila sam se njihovim ukusom,drugi put ću sigurno napraviti i njih. Ovog puta je gulaš poslužen sa kuvanim krompirom i da vam kažem, gulaš je fantastičan, ovo je pravi "muški" ručak, na tanjiru imate od svega po malo. Ja sam zaboravila da stavim na tanjir kisele krastavčiće ali i bez njih je veoma ukusno. 
Nisam znala šta je 1 kašičica konserve rajčice, mislim da je to pire od paradajza, koji sam ja i koristila....Branka, ako ovo pročitaš, molim te napiši mi da li je to TO.
Moj gulaš je bio gotov posle sat i po vremena, i ovo će se češće naći na našem stolu,mi smo oduševljeni ukusom ovog jela.




Obično kad pravim likere, treba im puno vremena da odstoje, ovaj liker mi se jako sviđa, brzo se napravi a izuzetnog je ukusa.  ( liker je iz iste flaše, samo se sunce poigralo sa bojama ) Ovaj je sa citrusima.







Obožavam....nikada ranije nisam pravila pitu na ovaj način, ali gde može da špek/suva slaninica , nešto pokvari.




Idealna salata, puna vitamina, nama  je bila kompletan ručak,dodala sam mlad zeleni luk i dva češnja belog luka u preliv, jedino što bih ovde promenila je da  bih bobice aronije, koje idu u preliv, stavila u salatu a napravila klasičan preliv, jer kad se aronija smrvi, promeni boju salati i smanjila bih sa 4 kašika aronije na 2 kašike. Umesto smeđeg šećera, koristila sam livadski med. 

Sve u svemu, hvala ti draga Branka na ovim fantastičnim receptima, koje sam sa uživanjem isprobala i u kojima smo Stanoje i ja, izuzetno uživali u svakom zalogaju i gutljaju.
Grlim te i ljubim.

10 коментара:

  1. Draga Zorice puno ti hvala na ovom isprobavanju mojih recepata i na svakoj riječi koju si mi uputila, jako lijepo si predstavila moj blog i mene i baš si me dirnula i razveselila u isto vrijeme. Hvala ti što si uz sve obaveze u ova dva mjeseca našla vremena i za isprobati ovoliko recepata koji su ti tako lijepo ispali i drago mi je da su vam se svidjeli. Suhe smokve u čaju izgledaju fantastično, sigurno su bile dobre i u tvojoj kombinaciji čaja , a sa dodacima cimeta i anisa prekrasno je mirisalo ! Smoothie tako lijepo izgleda i jako mi je drago da ste se njime počastili, ja ga isto volim ujutro, baš me osvježi i podigne i isto tako koristim zamrznute maline i koristiti ću ih dok ne dođe sezona svježih. Salata sa citrusima i sezamom super izgleda i meni je jako omiljena tako da mi je poseno drago što se našla i u tvome izboru i na vašem stolu. I velika ti hvala za fijaker gulaš, nema veze što je sa krompirima umjesto knedli, sa tvojim izmjenama i u tvome izdanju gulaš sa jajem i hrenovkama jako primamnjivo izgleda. Konserva paradajza je pire od paradajza, moja baka je govorila konserva pa sam ja tako naučila. Liker jako lijepo izgleda i drago mi je da vam se sviđa, zahvalni su ovi likeri od vina, a što dulje stoje to su bolji , krasno si ga poslužila ! Drago mi je da ti se svidjela i pita gužvara, da, slanina uvijek dobro dođe pa tako i ovdje , a ja moram reći da ova pita u tvojoj izvedbi izgleda i više nego odlično, vidi se da si majstorica za pite i tijesta ! Za salatu sa aronijom ti se posebno zahvaljujem, malo je neobična kombinacija i drago mi je da si se odlučila isprobati je, prihvaćam tvoje sugestije za izmjenama i sljedeći put ću je i sama tako pripremiti , vjerujem da će biti još bolja, meni je isto kao i vama kompletan ručak. Draga Zorice još jednom ti hvala na svemu !!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, ti si zaslužila i mnogo više, tvoj blog je pun raznih, lepih recepata, koje bih ja rado isprobala, ali ali,ali.....da se ne ponavljam. Tebi, od srca hvala na svemu i topli zagrljaj za tebe.

      Избриши
  2. Zorice, zaista si se potrudila, sve divno izgleda, fijaker gulas mi je isto bio na listi za probu ali jednostavno nije stigao na red ovog puta, ostace za neku narednu priliku... Brankini recepti su stvarno vrlo inspirativni a i ti si sve vrlo lepo napravila.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno draga Lana i zaista mi je bilo zadovoljstvo istraživati Brankin blog...toliko lepih ideja i toliko lepih recepata, ali se ne može stignuti sve.Ona je zaista zaslužila svu našu pažnju i naše vreme. Od srca ti hvala i ti si napravila fantastičan izbor.Pozdrav .

      Избриши
  3. Krasan izbor, stvarno si se potrudila! Liker od vina mi je kod Branke promaknuo, moram to isprobati.
    Smokve u čaju prefino izgledaju. I salate si krasno poslužila, ma sve je odlično!

    ОдговориИзбриши
  4. Od srca ti hvala i toplo ti preporučujem likere od vina, jer su zaista fini i jako se brzo naprave, što je najvažnije već sledećeg dana se mogu piti.

    ОдговориИзбриши
  5. Zorice, baš ste bili vredni. Divan izbor. Neke recepte nisam ni primetila kod Branke, pa ću morati da ponovim gradivo. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Miki. Brankin blog je pun svegha i svačega i nemoguće je sve isprobati. Ja sam imama još neke recepte na listi, ali ....jednostavno ne stigoh. Topli pozdrav.

      Избриши
  6. vrijednice naša.... baš fin izbor recepata.brankin blog je stvarno prepun dobrih provjerenih recepata.kakve tek poslastice ima,mmm.... slike su vam prelijepe !

    ОдговориИзбриши