четвртак, 25. септембар 2014.

Ajvar iz rerne

Ovde ima svako svoj recept za ajvar i sigurna sam da ga svako tako pravi godinama.Ja sam, kao i mnoge druge domaćice učila i od svakog sam po nešto naučila. Sećam se moje mame, kad se ajvar pravio..u dvorištu se skupi celi komšiluk i svi pomažemo jedno drugom i onda svako kuva svoj ajvar a smederevac je neprestalno radio....najviše što sam mrzela je mešanje pekmeza i ajvara a ono pršti na sve strane,tako da smo mi, na onoj vrućini morali da oblačimo garderobu sa dugim rukavima da nas nebi peklo to što pršti iz šerpe...drugo što sam najviše mrzela je ono beskonačno čišćenje paprika a tek kad počne da se čisti od semenki,svaka semenkica se morala odstraniti, jer navodno , nekad od njih se može pokvariti ajvar.( u to nisam verovala, ali hajde ) Kad sam došla u Kanadu, mnogo sam naučila od bake mog bivšeg muža i od nje sam naučila da ajvar i džem od šljiva pečem u rerni i od tada tako uvek radim, kad god pravim ajvar. Ne pravim ga često, jer smo ovde našli odličan ajvar,koji kupujemo i koji se puno ne razlikuje od domaćeg ajvara. Da nije bilo viška pečenih paprika u zamrzivaču ove godine, ne verujem da bih ga spremala i ove godine, ali paprike se nisu pojele i šteta ih je vući po zamrzivaču a ovogodišnje paprike su stigle...tako je pala odluka napraviti ajvar od njih i drago mi je da sam ga napravila.


Sastojci:


4 kg očišćenih i oceđenih paprika
500 g očišćenih i oceđenih ljutih paprika
1 kg ispečenog i očišćenog plavog patlidžana
300 do 400 ml ulja
1 manja glavica belog luka
2 kašike sirćeta
soli po ukusu


Priprema:


Paprike oprati,osušiti i ispeći na roštilju ili u rerni.
Tako isto napraviti i sa plavim patlidžanom, ali njega iseći na nekoliko mesta, jer može da se desi da prilikom pečenja, ako nije izbockan, pukne.....onda će biti problema da se rerna očisti.Sve ispečene paprike poklopiti i ostaviti da se tako ohlade, jer ćete na taj način mnogo lakše ih oljuštiti. Tako isto uraditi i sa plavim patlidžanom.

Hladne paprike oljuštiti i očistiti od semenki...moja mama me je učila da se sve semenke moraju skinuti, malo je dosadan taj posao, ali se,uz pomoć vode, mogu očistiti. Ruku svaki put zamočiti u vodu i sa mokrom i čistom rukom od semenki,skidati semenke.

Staviti sve paprike u cediljku da se ocede, najbolje preko noći.

Plavi patlidžan oljuštiti i njega ostaviti da se ocedi.

Ljute paprike,takođe oljuštiti i očistiti od semenki...količinu ljutih paprika odredite po svom ukusu, neke su manje, neke više ljute.Mi volimo da je malo više ljuto i pola kg nam je dovoljno.


Sledećeg dana samleti paprike i plavi patlidžan zajedno sa belim lukom, odredite količinu belog luka, ali ne preterujte, ja sam u ovoj maloj glavici imala samo 4 čena, sve izmešati i sipati u šerpu ili pekač.
Uključiti rernu na 175*C i staviti da se peče...kad počne da krčka dodati pola količine ulja, sve dobro izmešati i peći dalje, povremeno promešajte.
Na polovini pečenja dodati so,promešati i dodati preostalu količinu ulja i nastaviti sa pečenjem.
( Meni je mnogo lakše da ajvar pečem u rerni, nema prštanja po šporetu i rukama i ne moram stalno da mešam )

Ajvar je gotov kad varjačom povučete po dnu šerpe i ako ostaje trag iza nje, ajvar je pečen,sipati kašiku dve sirćeta i promešati,prvo sipajte 1 kašiku, probajte i ako je potrebno dodati još jednu kašiku...naše sirće je slabije od vašeg i ja stavljam 2 kašike.

Tegle dobro oprati ( ja volim da koristim tegle od po 500 g, ne stoje dugo jer se brzo pojede ) sa toplom vodom i deteržentom i sterilisati ih u vrućoj rerni.

Tako vruće tegle puniti sa vrućim ajvarom. Napunjene tegle vratiti u vruću rernu, isključiti je i ostaviti da se zapeče. Kad se ohladi, možete sipati po vrlo malo ulja odozgore a i ne morate, zatvoriti tegle i ostavite u špajz.

Drugi način je, napuniti vruće tegle sa vrućim ajvarom, zatvoriti tegle i ostaviti da se tako ohlade..dok se tegle hlade, čućete kako puckaju, jer se same vakumiraju.

( dok vam ovo pišem, moj džem, koji sam tek skuvala se vakumira, čujem ih kako puckaju )


Da samo znate da je odličan...



Prijatno!!!!!

Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Jela sa bloga " Jelina Jela " koja nam je zadala temu plavi patlidžan i njoj šaljem ovaj recept.

3 коментара:

  1. Zorice, recept ti je odličan i ja pravim ajvar a i džem u rerni u pekaču. Ove godine sam i kečap pravila isto i bez ulja i šećera. Sad kad jedem kečap podseća me na ajvar. Ispalo je super. A rerna i pekač su ne prevazidjeni za ove svrhe u kućnim uslovima. Hvala bogu spasila sam se jer od pre 2 godine to radim ovako, do tada je to bilo pravo mučenje.

    ОдговориИзбриши
  2. Ajvar je fantastičan a fotografije prelepe. I meni se mnogo više dopada ovaj način pripreme, mnogo brže i lakše, baš zbog onog iskakanja ajvara iz šerpe pri kraju kuvanja.

    ОдговориИзбриши