субота, 1. новембар 2014.

KuVarijacije ~~~~~~ Pametni kolač (Magic Cake )

Evo nas na početku meseca novembra a sa njim i naši radovi za mesec oktobar, u okviru blogerske igrice KuVarijacije,su tu.
Ovomesečni izabran recept je pametni kolač od Lynde sa Coolinarike.
Taj sam kolač, koji se u originalnom zove Magic Cake već jednom pravila, po jednom drugom receptu,ali zbog ove igrice sam ga ponovo napravila.

Pa da krenemo sa receptom i slikama....


 Sastojci:

8 jaja
300 g šećera
10 kašika glatkog brašna
250 g margarina
1  l mleka
1 kašičica vanile
korica limuna ( po želji )

Priprema:

Otopiti margarin i ostaviti da se prohladi.
Odvojiti belanca od žumanaca i žumanca penasto umutiti sa šećerom,dodati prosejano brašno, vanilu,koricu limuna,otopljeni i ohlađen margarin i  postepeno dodavati mleko.
Na kraju dodati lagano umućen sneg od belanaca.
Pleh veličine 20cm X 30cm dobro podmazati  i pobrašniti i uliti smesu koju ste umutili.
Peći oko sat vremena na 165*C

**** Moj način
U samom startu kad sam počela da pripremam sastojke, imala sam problem,brašno.....koliko je 10 kašika brašna,pune kašike, ravne kašike ili šta već? Postavila sam pitanje ispod recepta i odgovor nisam dobila, jer kod mene 10 ravnih kašika brašna je iznosilo svega 125 g i to mi se učinilo da je isuviše malo za ovu količinu mleka i jaja, onda sam otišla malo na google i izguglala taj kolač, takođe sam pogledala i moj, već postavljen recept,za taj kolač i videla da mahom ide oko 115 g običnog, sve  namenskog brašna na 4 jaja, što znači na 8 ćemi trebati 230 g.
Svaka čast svima vama koji se snalazite sa kašikama,ako se recept već piše u g,zašto se onda ne izmere i koliko je kašika.Za mene je u redu kad se kaže dodati 1 kašiku nečega, jer tu ne može da se promeni mnogo, ali sa 10 kašika,e tu već može.
Uključiti rernu na 160*C i pustiti da se zagreje.

Umesto margarina, koristila sam slatki puter,koji sam otopila prohladila i dodala umućenim žumancima i dobro ga sjedinila sa njima, muteći oko minut- dva.

Umesto 300 g šećera stavila sam 200 g prah šećera, koja sam umutila sa žumancima  a 30 g  prah šećera sam dodala u belanca i umutila sve zajedno.

Brašno sam prosejala iznad posude sa žumancima iz tri puta i umešala ga sa žicom za mućenje, dodala vanilu i prirodno ulje od pomorandže,  a mleko sam zagrejala, da bude mlako, ne toplo i dodavala sam ga po etapama u tri puta, svaki put kad sam dodala mleko, dobro sam sjedinila sa smesom od brašna i na kraju sam dodala umućen šne od belanaca, koje sam dodala iz tri puta i svaki put sjedinila prvo sa žicom za mućenje.

Četvrtasti kalup 23cm X 23cm X 6cm sam prekrila papirom za pečenje iz jednog dela, sipala pripremljenu smesu i pekla u prethodno zagrejanoj rerni oko 75 do 80 minuta.


Možda će nekom slike pripreme da pomogne.

Kolač je pečen kad vam blago porumeni odozgore i kad prodrmate kalup u koji pečete a kolač se drma po malo. Ako počne previše da rumeni,pokrijte ga papirom za pečenje.

Ostavite da se kolač ohladi na sobnoj temperaturi a onda ga staviti u frižider,zajedno sa plehom i ostaviti da se kompletno ohladi, najbolje preko noći.


Sutra dan izvaditi kolaš pomoću papira za pečenje, koji ste namerno ostavili da vam je višlji od kalupa za pečenje, iseći na kocke, posuti sa prah šećerom i poslužiti sa kaficom.


Uživajte i neka vam je prijatno!!!


Kod mene vidite da su sva tri sloja podjednaka i kolač je dosta visok. Puno zavisi od veličine pleha u kome pečete.Prvi put kad sam pravila taj kolač,bio je baš nizak i volela sam da je višlji i iz tog razloga sam izabrala manji kalup.


***** Moje mišljenje:
Lynda ima jako lepe recepte na Coolinarici, pogledajte ih, ali lično mislim da uz neke recepte bi trebalo da bude mnogo više detaljnih objašnjenja,baš za one,koji su početnici u kuhinji.
Što se tiče samog kolača ne bih znala da se izjasnim ni da li ga volimo ili ga  ne volimo, ali definitivno vredi ga isprobati, pa odlučite sami.

17 коментара:

  1. Meni se taj kolač nikako nije svideo, priznajem. Uopšte me nije privukao i kada sam videla da je izglasan za temu pomislila sam kako je moguće da se tolikim ljudima svidja a ja skroz ravnodušna na takvo što. No, ukusi nisu predmet za polemiku i zato dalje nisam obraćala pažnju na to. Linda ima finih recepata ali objasnjenja fale, tu se slažem s tobom. Tvoj kolač lepo izgleda, visok, slojevit, vazdušast... Baš si se i potrudila u postupku objašnjavanja, što je za svaku pohvalu. Divne fotkice. Ćaos:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno i zaista cenim iskrenost, ali kao što i sama kažeš, o ukusima se ne može raspravljati to je nešto drugo. Mislim da je kolač bio izazov napraviti ga da ispadne slojevit. Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Ja sam spremala Magic cake po Vašem receptu i bio je fin, jedino mi je donji sloj bio malo čudan, onako gumast, možda sam ja negde pogrešila. Ali sa puno vanile podsećao je na krempitu, stvarno nije bio loš. Pa nije mi se dalo sad da eksperimentišem sa ovim Lindinim receptom baš zato što je nepotpun :-).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Tajana puno. Jeste, taj donji deo je gumast i na ovom kolaču i nisi ništa pogrešila...ni ja ne znam zašto tako ispadne. Od srca ti hvala i topli pozdrav.

      Избриши
  3. It's definitely a strange cake, I've also made it. But I don't think that it's not good. It's just different and everybody's free to choose what he/she likes to eat. :) Am I wrong?
    Your one is really successful, I like it, Zoki!
    Hugs, my dear friend!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. No, you are not wrong....but our tastes are not same, lot of people liked this cake and lot of people did not, but that is something else. I love to hear everybody's opinion..that is only way to learn something new.
      If you remember, I made this cake few months ago by your recipe it was almost same recipe, but this time I made it again by somebody's else recipe for the blogger's game KuVarijacije, which we play every month,we choose one recipe and everybody makes by that recipe and everybody post it on the beginning of the month and then we compare our opinions about that recipe.Something like daring baker's game.
      Have a great weekend, my friend and lots of love and hugs:))))))))))

      Избриши
  4. Uz duzno postovanje za Lyndin trud ovaj pametni kolac mi se ne svidja niti u jednoj varijanti,jednostavno taj donji dio mi je uvijek sirov ma koliko se pekao :/Od Lynde sam preuzela par finih recepata,mada po mom misljenju su kolaci na isti "model",s tim sto su zaista lijepo prezentirani Pozz :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zibica, sasvim je to u redu.Mislim da ima puno osoba kojima se ovaj kolač nije dopao a ima i onih kojima se dopao.Lično mislim da kad se vidi kolač da se dosta očekuje od njega.Takođe mislim da je kolač dosta skup, kad uračunaš da ide 8 jaja,250 g putera ( ja ne koristim margarin ) i litar mleka...ali,kolač je izabran za igricu i moralo se ispoštovati ili preskočiti ovaj krug.
      Topli pozdrav.

      Избриши
  5. Taj zadnji dio je stvarno bez veze, ostalo je donekle ok

    ОдговориИзбриши
  6. Iako čitajući komentare vidim da niste zadovoljne ali na slikama izgleda i tekako dobro, mene osobno nije privukao pa se nisam ni priključila ovaj mjesec,

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dilajla, ja sam ga već jednom pravila i mislila sam da sam ja nešto zeznula pa sam htela opet da ga pravim samo da se uverim da li sam zaista zeznula ili ne.
      Pravila sam ga u zadnjem momentu, mislila sam da ga uopšte ne pravim,ali kao što rekoh, htedoh samo sebi da dokažem....Topli pozdrav.

      Избриши
  7. E svašta, ovo prvi put vidim. Prvo sam pročitala jednom, pa još jednom i treći put temeljno (oči sam zalepila za ekran, čini mi se) ne bih li videla postupak za slojeve :))), pa sam otišla kog Lynde da se uverim.. Svaka čast na istrajnosti da se dobije ovako lep troslojni i visoki kolač. Možda se i rešim jednom da ga napravim ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, kolač izgleda vrlo impresivno i ja sam se zaista maksimalno potrudila da postignem isti rezultat,koji je bio kod Lynde i postigla sam.
      Od srca ti hvala i topli ti pozdrav šaljem.

      Избриши
  8. Zorice kolač ti je jako lijepo ispao i slojevi su se super rasporedili, kod mene je taj donji dio, gumasti, koji ja zovem nedefinirani ispao jako tanak i drago mi je da je tako jer nisam baš niti znala što sa njime :) Ostatak kolača mi se svidio, kremasti dio, a posebno biskvit koji mi je ispao tako mekan i ukusan da me najviše iznenadio. Iako se nekima kolač nije svidio, zapravo prema komentarima mi se čini da se većini nije svidio, zanimljivo mi je vidjeti kako je kome ispao i kako su se slojevi skoro kod svakoga nešto drugačije slagali.

    ОдговориИзбриши
  9. Branka i meni je bilo interesantno videti kako će se slojevi ispasti. Kolač je ukusn ali taj donji,gumasti deo, mi nekako nije seo, ali mi je drago da sam ga isprobala. Puno puta moja radoznalost me odvede na nešto novo, neki put dobro, neki put ne...ali i to je deo ove igrice. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  10. Ovaj kolač se očito nekim sviđa, nekima ne. Moje iskustvo je započelo s receptom Luanne na coolki i zapravo je prepolovljena količina namirnica. Jako mi se svidjeo - dodala sam mirisni limun, umjesto vode sok od limuna - ukratko, sve je to oplemenilo ukus jaja. Nastavila sam ga raditi u toj polovičnoj dozi (4 jaja itd), nekoliko puta kada sam morala pripremiti brzinski desert. Svima se svidjeo! Onda sam prošlog tjedna napravila ovu varijantu - 8 jaja itd, dojam između kremšnite i rožate... Opet začinjeno s koricama čudesnog limuna, maslac apsolutno (margarin ne koristim nikada) itd. Ja sam pojela dvije šnite (u dva dana),kolač mi se zaista sviđa, moja unuka dvije - sve ostalo smo bacili. Kolač je strašno kaloričan, nabijen : 250g maslaca, 8 jaja, litra mlijeka... Ja više ne podnosim taj tip kolača (od svih tih jaja i masnoće ostaje onaj ružan ukus u ustima), a vidim da ni ostalima nije bio po volji... Ukratko, vratit ćemo se polovičnoj dozi - sa dosta voća poput borovnica, višanja, brusnica. Manje je nabijen kalorijama i uravnoteženog je ukusa. Zorice, tvoja varijanta je savršeno slojevita. Ostalo je pitanje osobne preferencije i ukusa

    ОдговориИзбриши