четвртак, 20. новембар 2014.

Pita sa jabukama

Kao dete, najomiljeniji  "kolač" mi je bila pita sa jabukama...Moja mama je retko pravila prave kolače a torte, ne verujem da je ikad napravila i jednu..... ( bar se ja ne sećam ) bila su to neka teška vremena za moju mamu i mene i pošto nisam navikla na torte i kolače, naravno da su pite bile moje najomiljenije. Često je pravila pite od voća, nekada je sama razvlačila kore, nekada su to bile kupljene na pijaci,kod tete, koja je bila, od poverenja, što znači da je ta teta imala dobre kore. U to vreme, koliko se ja sećam, na požarevačkoj pijaci su bila samo dva prodajna mesta, gde su se mogle kupiti kore....
Pitu sa jabukama ili višnjama smo obično imali nedeljom, posle ručka, joj koja je to radost bila, kad je cela kuća mirisala na pitu.
Danas su neka druga vremena, ali meni je i dalje najdraža pita sa jabukama, ( mada ove jabuke nisu iz majkinog voćnjaka, koje bi nam svake jeseni donosila po punu torbu ) koja me mirisom i ukusom uvek vrati u maminu kuhinju. Mame već odavno nema, ali sećanja i ukusi nekih davnih vremena i dalje žive u meni.


Sastojci:

pola kg kora za pite 
8 do 12 jabuka
4 do 8 kašike šećera
2 kesice vanilinog šećera
4 kašičice griza
cimet po ukusu
suvo grožđe
75 ml ulja
75 ml kisele vode

Priprema:

U mom pakovanju ima 12 kora i veće su...od te količine sam dobila 4 rolata, jer sam stavljala po tri kore u svaki rolat. Za svaki rolat sam koristila 3 velike izrendane jabuke.

Jabuke oljuštiti, izrendati na krupnu stranu.

Šećer i vanilin šećer izmešati zajedno.

Staviti 1 koru i četkicom je premazati sa mešavinom ulja i kisele vode, posuti celu koru sa mešavinom šećera i vanilinog šećera, ali ne mnogo, oko pola kašičice, onda staviti ponovo koru i ponovo je premazati mešavinom ulja i kisele vode te i nju posuti sa šećerom i vanilom i na kraju staviti treću koru, premazati je sa uljem i kiselom vodom.
Uzeti četvrtinu izrendanih jabuka i dobro ih ocediti od viška tečnosti i staviti na početak kore po dužini, kao valjak ali ostaviti oko 5cm prazno od početka da bi mogli lakše da zavijete rolat.
Na taj valjak posuti sa1 kašikom šećera svuda preko jabuka ( količina šećera će puno zavisiti od slatkoće jabuka,  preko šećera posuti sa kašičicom griza, preko griza posuti sa cimetom onoliko koliko vi volite cimet u piti od jabuka i na kraju staviti suvo grožđe svuda po valjku od jabuka.
Bočne strane previti po nekoliko cm preko fila, da vam fil ne iscuri tokom pečenja i onaj prazni deo na početku kora, prebaciti preko fila i zaviti u rolat.

Tako zavijen rolat staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom.

Sada tako sve isto uraditi i sa preostalim materijalom. 

Kad stavljate rolate na pleh, gledajte da ostavite malo mesta između rolata da se ne zalepe jedan za drugi.

Sve rolate premazati odozgore sa mešavinom ulja i kisele vode i posuti prstima sa šećerom i vanilom.

Uključiti rernu na 175*C i peći pitu oko 45 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.

Pečenu pitu izvaditi i ostaviti da se malo ohladi. Preneti je na žicu i ostaviti da se potpuno ohladi.
Iseći na parčiće,posuti sa prah šećerom i poslužiti sa šoljom čaja ili kafe.


Ja nikad ne pokrivam pitu kad je izvadim iz rerne, jer volim da su mi kore hrskave, vi,ako volite da su kore mekane, onda je pokrite sa kuhinjskom krpom.

Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Uh kako dobro izgleda ! Kod nas je baka bila zadužena za pitu sa jabukama, odnosno kako ga mi zovemo štrudel sa jabukama, od kada nema bake ne pamtim da smo ga napravili, znam da ja hoću jednom, a do tada mogu uvijek uživati u ovoj tvojoj piti !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni Branka ništa nije lakše nego napraviti ovu pitu...razvlačenje korqa mi ide malo teže, mada ih razvlačim, ali nisam baš vična, dok sa ovim kupovnim korama mi je to za čas i što je volim ovako toplu sa prah i vanilinim šećerom....i uz sve to još neki čaj ili kafica...Rado bih ti je pripremila da si mi bliža.

      Избриши