уторак, 25. новембар 2014.

Risotto sa cveklom

 Risotto volimo, ne pravim ga tako često, ali ga obično pravim kad malo više jedemo prethodnog dana, pa onda da imamo sledećeg dana, malo lakši obrok za stomak.
Davno sam htela da ga isprobam sa cveklom, ali nekako me je ta crvena boja odvraćala od njega...danas, sasvim slučajno naletim na punu kesu žutih cvekli i baš sam se obradovala, jer njih je malo teže naći, bar u ovom mom selu.

Cveklu obožavamo, ali na našu žalost, ne spremamo je tako često.
Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Iva sa bloga " Culinary Postcards " koja nam je zadala temu CVEKLA i njoj šaljem ovaj recept.


Sastojci:

250 g skuvane i sitno izrendane cvekle
30 g putera
30 ml maslinovog ulja
1 manja glavica crnog luka
3 do 4 struka mladog luka
1 rebro celera
2 čena pasiranog belog luka
150 g arborio pirinač
100 ml vina
600 ml povrtne ili pileće supe
50 g sveže sitno izrendanog parmezana

Priprema:

U tiganj sipati maslinovo ulje i zagrejati na osrednjoj temperaturi, dodati sitno iseckan crni luk, ja sam stavila i 4 struka mladog luka,samo beli i svetlo zeleni deo, vi ne morate, ( morali su se idkoristiti ) rebro celera, koje ste isekli na tanke listiće i pržiti na toj temperaturi da malo omekša, dodati pasirani beli luk i pržiti vrlo kratko, samo da zamiriše.
Dodati pirinač i pržiti samo da zrno postane staklasto, dodati vino ( ja sam pravila sa žutom cveklom i koristila sam belo vino a ako se koristi crvena cvekla, može i crveno vino ) i pržiti dok se vino ne ukuva.

Dodati kutlaču supe ili vode, i pržiti, stalno mešajući dok god pirinač ne upije svu tečnost i tek onda dodati sledeću kutlaču tečnosti i opet tako, dok se pirinač ne skuva, ali ne sme da bude prekuvan, već "al dente"

Na kraju dodati izrendanu cveklu ( ja sam cveklu greškom izrendala na krupnu stranu, ali bez obzira na to, ukuvala se u risotto, mada ću sledeći put izrendati na sitno ) i pržiti, mešajući još 5 minuta dok cvekla potpuno ne omekša i postane kremasta.


Skloniti sa ringle, dodati polovinu sveže izrendanog parmezana i puter, sve dobro sjediniti i ostaviti nekoliko minuta da se ukusi sjedine.

Poslužiti sa još izrendanog parmezana i sitno posutim peršunom.


Prijatno!!!!!




2 коментара:

  1. Super, volim ovakve kombinacije rižota, a žutu ciklu ne pamtim kada sam vidjela tako da mi je ovo kod tebe još zanimljivije !

    ОдговориИзбриши
  2. Ne nađem je ni ja tako često, ali znam u kojoj je prodavnici ima i tamo jedino i nađem žutu cveklu...oni su inače preko zime zatvoreni, samo rade do Božića i ponovo otvaraju u aprilu, jer prodaju samo sezonsko povrće i to iz našeg kraja.

    ОдговориИзбриши