понедељак, 1. децембар 2014.

KuVarijacije~~~~~~~~ Zebra kolač

Zebra je kolač koji smo izabrali za ovomesečnu blogersku igricu, KuVarijacije, koju je osmislila Maja sa bloga Cooks and Bakes a kolač smo preuzeli sa Matejinog  bloga M's Bakery.
Davno sam pravila zebricu, mislim da je to bilo pre 5 godina i da vam pravo kažem, totalno sam zaboravila na taj kolač, koji me svojim sastavom, podseća na kuglof i koji je idealan uz kaficu / čaj ili ujutru, sa šoljom tople čokolade,za doručak.
Pa  da krenem sa receptom.....


Sastojci:

250 ml ulja
175 g šećera
100 ml mleka
2 kašičice vanilla paste ili 1 kesica burbon vanilinog šećera
4 jaja
300 g prosejanog  brašna
25 g kakao
kašika-dve tople vode
1 kesica praška za pecivo
pola kašičice sode bikarbone
prstohvat soli
korica od pomoranže,kod mene prirodno ulje od pomorandže

Priprema:

Uključiti rernu da se greje na 180*C.
Kalup, nije navedena koja je veličina, a ja sam pripremila kalp za tortu, 22.5cm,prekriti donji deo sa papirom za pečenje i podmazati sa hladnim puterom. Ja isprskam sa sprejom za pečenje, PAM

Umutiti jaja sa šećerom i prstohvatom soli u gustu i svetlu smesu,dodati ulje i sjediniti sve zajedno i na kraju dodati vanilu ( pošto ja koristim vanilla paste ja je dodajem na kraju a vi, ako koristite vanilin šećer, dodati zajedno sa šećerom i umutiti sa jajima ) i koricu pomorandže ( kod mene je to 4-5 kapi prirodnog ulja od pomorandže ) i sve sjediniti zajedno.

Brašno,prašak za pecivo i sodu bikarbonu staviti u cediljku i prosejati iznad posude sa umućenim jajima,sjediniti sa žicom za mućenje i sipati  trećinu mleka i to sjediniti i nastaviti tako ali svaki put dobro sjediniti sa žicom za mućenje,završiti sa mlekom.

Kakao staviti u drugu zdelu,staviti nekoliko kašika tople vode i razmutiti u glatku gušću smesu.

Sipati pola umućene smese u zdelu sa kakaom i sve dobro sjediniti a drugu polovinu ostaviti žutu. ( Moje smese su bile oko 550 g svaka )
Sipati obe smese u kese sa zamrzivač,zatvoriti i odseći svaku kesu  na jednom vrhu.
Početi sa kojojm god hoćete smesom,sipati je na dnu kalupa,smesa će da se širi u krug, preko te smese sipati drugu smesu i tako nastaviti, sipati po  malo od svake smese u isti krug dokle god imate materijala.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 30 do 40 minuta,oko 30 minuta proverite sa čačkalicom u sredini kolača da vidite da li je pečeno, čačkalica treba da izađe, kad ubodete u sredinu pečenog testa, čista.

Ostaviti u kalupu 5 minuta da se prohladi, skinuti obruč i donji deo sa kalupa i skinuti pek papir i ostaviti da se potpuno ohladi. ( meni je kolač pukao odozgore, ali to ne smeta ni ukusu ni izgledu kolača.


Ohlađen kolač iseći na trouglove,po želji posuti sa prah šećerom i poslužiti sa malo umućene slatke pavlake ili bez.


Moja zebrica nije kao što je na originanoj slici šarena, ( moja greška, stavila sam greškom više mleka i smesa je bila ređa...ali i dalje joj je ukus fantastičan i sviđa mi se i ovako )



Prijatno:))))))

10 коментара:

  1. Ja ga jos nisam probala praviti, ali moracu poslije ove serije prikazanih ;-)

    ОдговориИзбриши
  2. meni je smjesa bila dosta gusta, mozda i pregusta kad sad citam (i gledam) druge.. recept je bas dobar i drago mi je da sam g aisprobala... tvoj ovaj izgleda bas simpaticno, kao mala zebrica kojoj jos nisu izrasle prugice =)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravila sam ovu zebricu pre ,nogo godina i ondsa su joj šare bile odlične...ne znam šta bi ovog puta, ali praviću ja nju opet.

      Избриши
  3. Zoki, meni je isto kao što vidim i drugima, kolač pukao prilikom pečenja gore tako da je to normalno zbog dizanja. Zebrica mi nije baš uspjela iz prvog puta, jer je bila gusta, tako da sam drugi puta dodala još ulja i bilo je ok. Meni se baš sviđa vaša zebrica i rado bi je probala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, draga moja Nataša....nama se ukus jako dopao...ja sam dodala više mleka i mislila sam da mi je zbog toga što je trsto bilo malo ređe ovakve đarice...meni se sviđaju i ovakve. Od srca ti hvala i topli ti pozdrav šaljem.

      Избриши
  4. Glavno da je okus tu a koji se meni posebno sviđa a fotke tako čiste i lijepe.

    ОдговориИзбриши
  5. Super si napravila ovaj kolač, slike mi se posebno sviđaju, a zadnja slika mi je genijalna ! Žao mi je što nisam stigla isprobati kolač u okviru igrice, ali nadam se da ću pomalo imati više vremena pa ću i to nadoknaditi.

    ОдговориИзбриши
  6. Branka, obavezno napravi ovaj kolač, stvarno je idealan za doručak sa šoljom mleka ili kafe. Hvala ti punooooo:))))

    ОдговориИзбриши