четвртак, 4. децембар 2014.

Varivo od kelja i krompira

Nisam sigurna ni da li ga volim ni da li ga ne volim,retko ga kupujem, ali ga jedem, mislim da sam ga samo nekoliko puta kupila, inače lisnati kelj obožavam i vrlo često ga koristim u našoj ishrani.
Dok sam bila u Srbiji, moja mama ga nikad nije skuvala i dok ga sama nisam skuvala nisam znala kakav mu je ukus.
Ovog puta ga nisam kupila, dala mi je moja prijateljica iz njene bašte i ima li šta bolje od domaćeg povrća....malo sam prošetala internetom da vidim kako se ovo povrće kuva i na kraju sam ga skuvala, onako kako bismo mi voleli da ga jedemo i tako je ispalo ovo varivo od kelja i krompira.


Sastojci:

1 manja glavica kelja
2 do 3 kašike maslinovog ulja
2 manje glavice crnog luka
3 šargarepe
2 rebra celera
2 ljute paprike
3 čena belog luka
1/4 muškatne tikve
4 velika krompira
2 lovorova lista
suvog mesa po izboru 
Začini po ukusu; suvi začin, so, biber,dimljena crvena paprika i mlevena ljuta paprika

Priprema:

U veću šerpu sipati ulje i zagrejati na osrednjoj temperaturi, dodati iseckan crni luk,isečenu šargarepu na kolutove, celer isečen na malo deblje šnitice, papriku, očišćenu od žila  i semenki i isečenu na malo deblje komadiće i krupnije isečen beli luk i sve to pržiti na osrednjoj temperaturi dok povrće malo ne omekša. Ja sam koristila suvu slaninu i dimljenu kobasicu,koje sam isekla na parčiće i pržila zajedno sa povrćem jer sam htela da mi malo ispusti masnoću i miris pre kuvanja.

Dodati krompir, koji ste oljuštili i isekli na velike kocke,takođe i  muškatnu tikvu,( umesto muškatne tikve možete staviti jedan žuti krompir ) koju ste isekli na velike kocke i propržiti vrlo kratko, zajedno sa povrćem.

Dok se povrće prži, pripremite kelj. Odstranite sve spoljne listove,dok ne dođete do svetlo zelenih listova,preseći na pola i odstraniti koren iz sredine. Oprati pod mlozom vode i ostaviti da se ocedi. Iseći kelj na tanje trake i ako su trake predugačke,preseći ih na pola.

U isprženo povrće, dodati suvi začin,biber, crvenu dimljenu papriku, mlevenu ljutu papriku,lovorov list, promešati i tek onda dodati isečen kelj. Naliti sa pola litre vode ili temeljca, poklopiti šerpu sa poklopcem, smanjiti temperaturu i ostaviti da se dinsta sve zajedno oko 15 do minuta, promešati i sjediniti povrće i kelj.
Kad je kelj omekšao, naliti sa onoliko vode ili temeljca koliko željite da vam jelo bude gusto,pojačajte temperaturu i pustite da provri, kad je provrelo, smanjiti ponovo temperaturu i kuvati sve zajedno još 15 minuta ili dok vam krompir i kelj nije kuvan.
Probati za začine, dodati šta je još potrebno i poslužiti za hlebom, za ručak.


Prijatno!!!!!

4 коментара:

  1. Fino varivo, da se covek okrepi i ugreje. Ja nesto ne ljubim kelj ali mogu da ga jedem. Ali nemam odredjen stav prema njemu. Nekako, moze i sa i bez kelja:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moram da kažem, da specijalno kupim kelj i da ga kuvam, jer ga volim, ne bih nikada, ali ako naletim na neki dobar recept, bih...inače kad se skuva, meni je sasvim ok. Topli pozdrav.

      Избриши
  2. E ja ga volim ! :) Ali sam usamljena u tome pa mi nije zgodno kuhati ga baš samo za sebe, zato iskoristim priliku kada ga kuhaju u restoranu i firmi da ga pojedem, naravno da to nije kao ono što skuhamo doma pa ću i ovaj tvoj recept zabilježiti i jednom ga svakako i isprobati.

    ОдговориИзбриши
  3. Ja imam sreću da moj muž jede sve i nema ništa od hrane, šta bi on odbio da jede..ustvari ne voli slatku pavlaku koju stavljam kao dekoraciju na torti, to uvek skloni, a ave ostalo jede.

    ОдговориИзбриши