понедељак, 6. мај 2019.

Mirisna jagnjetina

Jagnjetinu ne volim, ali moj muž je obožava. Pre nekoliko nedelja sam videla na Coolinarici da je jedna članica kupila svež jagnjeći but  i upitah je gde ga je kupila, jer ovde obično ima da se kupi, ali su zamrznuti, ja sam htela da je svež...kupih ga i ja. Recept će biti malo duži jer želim da vam opišem svaki detalj a u suštini je vrlo lako i brzo da pripremite ovo pečenje. Ima mnogo recepata kako marinirati i peći jagnjeći but, neko preporučuje da se jagnjeće meso ne drži u marinadi, neko preporučuje da se drži i svako ima neki svoj način.. ja sam se odlučila za mešavinu nekoliko recepata.
Pa da krenem sa receptom i imajte strpljenja da ga pročitateta do kraja, ima dosta dobrih saveta, koji će vam dobro doći...


Sasojci: 2.5 kg jagnjećeg buta

Suvi začini: 1 kašičica bibera, 1 kašičica soli, 1 kašičica vegete, 1 puna kašika mešavine suvih začina; oregano, ruzmarin, timijan, nekoliko grančica ruzmarina

Za marinadu: 125 ml soka od pomorandže, 250 ml belog vina, 1 puna kašika svežih listića ruzmarina, 1/4 kašičice sveže samlevenog bibera, pola kašičice italijanskog začina, 30 ml maslinovog ulja, 4 čena belog luka + 2 za marinadu

Priprema: Izmešati suve začine u jednu manju činiju i ostaviti sa strane.
Oprati jagnjetinu i dobro je osušiti.
Ovo parče jagnjetine je od buta, ali mu je izvađena koska i zavijena je u mrežicu jer na taj način će se ispeći u celom komadu, vi možete koristiti i but sa koskom ( jedina razlika je u tome što but sa koskom se mora duže peći ) ako koristite but bez koske, obavezno vezati parče mesa sa kuvarskim koncem, ili zamolite mesara da vam on izvadi kosku i zaveže sa koncem.
4 čena belog luka očistiti i iseći na pola i u meso, pazeći da ne isečete mrežicu u kojoj je meso zavijeno,napravite oštrim nožem rezove i ugurati polovine belog luka.
Suve začine naneti svuda po mesu i dobro ih utapkati da prekrije celo parče mesa.
Ja sam stavila pola začina na providnu foliju i onda stavila meso preko tih začina i odozgore sipala drugu polovinu začina i onda sam valjala celo parče mesa na foliju u začine.


U multi praktik stavite sve sastojke za marinadu i samleti.
Uzeti veliku kesu za zamrzivač i staviti meso u kesu i preliti sa marinadom. Istisnuti koliko god možete više vazduh iz kese i zatvoriti kesu. Staviti u još nekoliko kesa u slučaju da kesa curi i staviti u posudu u frižider i marinirati nekoliko sati, ili preko noći.
( ako imate prilike okrenuti kesu nekoliko puta da meso leži sa obe strane u marinadi )


Izvaditi meso iz frižidera dva sata pre nego što ćete ga peći da vam meso bude što više sobne temperature jer će se tada brže ispeći.
Zagrejati rernu na 225°C
Staviti dve žice, jednu na kojoj ćete imati pleh, koji će skupljati ono što bude curelo sa mesa dok se peče a drugu žicu, odmah iznad na kojoj ćete peći meso.
Na ovaj način će meso da vam se mnogo bolje i brže ispeče.
Kuhinjskim papirom utapkati svuda po mesu da pokupite višak tečnosti, da je meso suvo kad ga stavite u rernu.


U veći pleh sipati vodu i zagrejati rernu na 225°C a voda će vam se zagrevati zajedno sa rernom ( vodu stavljamo da nam se meso ne osuši i takođe kad pada masnoća iz pečenog mesa da padne u vodu da ne pada na vreo pleh, onda ćete zadimiti celu kuću i mirisaće, kad vidite da je ostalo još malo vode tokom pečenja u plehu, dodati nekoliko šolja vode )
Staviti meso direktno na žicu od rerne i onaj masni deo neka bude okrenut na gore, jer tokom pečenja će se masnoća topiti i prelivaće se preko mesa, što znači, ne morate vi prelivati ni sa čim.
Peći na jakoj temperaturi prvih 20 minuta, onda smanjiti temperaturu na 165°C i peći još sat i 45 minuta, što znači parče od 2.5 kg sam ukupno pekla 2 i 15 minuta...moj muž ne voli da je prepečenop a ne voli ni kad nije dovoljno pečeno.
Dužina pečenja puno zavisi od debljine mesa, od težine i takođe da li ima kosku ili ne, meso sa koskom bi trebalo malo duže da se peče. Veoma je važno ostaviti meso ta dva sata na sobnoj temperaturi da bi se toliko dugo peklo, ako ga stavljate direktno iz frižidera, treba mu više vremena.
Ako je meso tanje i duže, ono će se ispeći mnogo brže.
Dok se meso peče, izbegavajte da otvarate rernu jer se na taj način smanjuje toplota u rerni i meso treba duže da se peče.
Meso u početku pečemo na visokoj temperaturi da bi se sve pore na mesu zatvorile jer na taj način sokovi od mesa ostaju u mesu, ako ne zapečemo na visokoj temperaturi može da se desi da meso presušimo.
Ako volite da je meso više rumeno, što znači,kraće pečenje, onda prilagodite vreme pečenja prema vašem ukusu.


Ispečeno meso izvaditi iz rerne, staviti na veći tanjir i zaviti ga dobro sa svih strana sa aluminijskom folijom, dobro je ušuškati okolo mesa. Pokriti i sa kuhinjskom krpom i ostaviti najmanje 20 do 30 minuta tako pokriveno da se meso odmori posle pečenja.
Dok se meso odmara vi možete ispeći krompiriće ili pripremiti salatu po vašem izboru.
Ja sam zaboravila da stavim na tanjir mladi luk, ali sam pitala muža da li hoće?


Skinuti mrežicu sa mesa, ili iseći kuvarski konac i iseći meso na šnite oko 1.5 do 2cm debljine.
Poslužiti sa dobro ohlađenim belim vinom i prilogom po vašem izboru.


Prijatno!!!!!


2 коментара:

  1. Zgodno za veci broj ljudi; volim kada ima puno aromaticnog bilja.

    ОдговориИзбриши
  2. A joj Jasna, ovo je moj muž pojeo sam, ne sve odjednom, malo po malo...on je obožava a ja je tako retko pravim. Od srca ti hvala.

    ОдговориИзбриши