понедељак, 4. мај 2015.

Salata od žitarica i piletine

Idealno za laganiji ručak ili večeru, može se poslužiti topla a podjednako je dobra i hladna, može sa piletinom ili ribom.

Ovaj recept šaljem kao ulaznicu našoj Kati, koja je domaćica za ovomesečnu igricu, "Ajme, koliko nas je" sa bloga Katin špajz i koja nam je zadala kao temu za ovaj mesec karfiol i brokoli.
Ja volim obe namirnice i imam mnogo recepata na blogu sa ovim namirnicama, ali Kato, nema smisla da te zatrpam sa svim receptima, već ću izabrati samo one, koji mi se najviše sviđaju.




Sastojci:

350 g žitarica po izboru; farro, ječam ovas,kinoa,amarant
100 g smrznutog kukuruza
100 g smrznute soje
pola manje glavice brokoli
5-6 prokulica
3 kašike maslinovog ulja
sok i korica od 1 limuna
sveže samleveni biber i morska so
2 velike ljutike
2 pune kašike sitno iseckanog peršuna
po ukusu seckane nane i bosiljka
1 mala ljuta papričica
pečena riba ili piletina na roštilju

Priprema:

Često nam se desi da nam ostanu po kesicama razne žitarice i obično nam to nije dovoljno za jedan obrok...ovde imate slobodu da pomešate žitarice one koje volite ili koje su vam dostupne. Skuvati ih po uputstvu proizvođača.
Po želji ovde se može dodati još i sočivo, leblebije, pasulj....ma što god mislite da ćete vi i vaša porodica voleti, znači, od svega po malo da bismo dobili odličan obrok.

Ja sam moje žitarice ( crvena kinoa, ječam proso,izraelski kuskus,orzzo pasta, farro, ne znam kako se ova vrsta žita zove na srpskom, možda je pšenica belica? ) kuvala u povrtnom temeljcu a može se kuvati i u pilećem temeljcu.
U skuvane žitarice ( ako je potrebno kuvajte ih posebno jer se sve žitarice ne kuvaju isto ) u kojoj nema ni malo tečnosti dodati 3 kašike maslinovog ulja, limunov sok i izrendanu koricu.
Dok se žitarice kuvaju skuvati i kukuruz i soju (edamame ) nekoliko minuta pred kraj kuvanja, dodati brokoli, koji ste oprali i iskidali na što sitnije cvetiće,i prokulice, koje ste isekli na četvrtine, ako su veće, svaku četvrtinu iseći još na pola,ocediti od vode i pomešati sa žitaricama.

Dodati biber i so po ukusu, sitno iseckane začinske biljke, luk iseckan na kockice,papričicu isečenu vrlo sitno, ako dajete deci da jedu ovu salatu, onda odvojiti deo za njih a u ostatak staviti papričicu.
Sve to dobro izmešati.
Salatu možete poslužiti toplu sa pečenom piletinom na roštilju ili na gril tavi, ili sa ribom po vašem izboru.

Ovo je izuzetno zdrav obrok, koji možete poslužiti i hladan, ako šta ostane, ponesite na posao za ručak.
Ja sam se oduševila sa ostatkom, čak mi je bilo lepše sledećeg dana.


Prijatno!!!!



Нема коментара:

Постави коментар