недеља, 6. септембар 2015.

Hrskavi spljoštani krompiri sa aioli umakom

Krompir uopšteno volim a ovako pripremljene, obožavam...ja ih pravim na nekoliko načina, danas sam prvi put pravila sa aioli umakom i mnogo nam se dopalo.


Sastojci:

Za krompir:

1.5 kg krompira
po ukusu so i biber
45 g putera
750 ml pilećeg ili povrtnog temeljca
peršun

Sastojci za aioli umak:

1 veliki avokado
2 čena belog luka
1 kašika soka od limuna
1 puna kašika majoneza
po ukusu so i sveže samleven biber

Priprema:

Krompire oprati i dobro ih izribati sa četkicom za krompir. Gledajte da su vam podjednake veličine, da bi se skuvali isto.
U veći i širi tiganj ili šerpu, staviti krompir, dodati so,biber,puter i naliti sa temeljcem, krompir treba da je otprilike do pola u temeljcu.
Poklopiti i kuvati oko 5 do 8 minuta, u zavisnosti koliki su vam krompiri, otklopiti i kuvati još 5 minuta, za to vreme temeljac bi trebao da se ukuva.
Svaki krompir pritisnuti sa onom kuhinjskom alatkom sa kojom pravite pire krompir, ali da samo se malo spljoska, ja sam moje previše pritisla i spljeskali su se malo više nego što je trebalo.

Ispržiti ih u tom istom tiganju, još 5 minuta ili dok vam ne porumene sa obe strane. Po potrebi posoliti i pobiberiti po ukusu.

Drugi način je da se krompir skuva u vodi u koju ste dodali so, i kad je krompir skoro kuvan, ocediti od vode i ostaviti da se od toplote osuši u šerpi.
Izvaditi tople krompire, i pritisnuti ih sa nekim težim predmetom, ja ih spljeskam sa šerpom u kojoj sam ih kuvala.
Preneti ih na pleh, koji ste prekrili pek papirom, politi ih malo sa maslinovim uljem, posoliti i pobiberiti i staviti u rernu, koju ste zagrejali na 200°C i peći ih dok ne pormunene sa obe strane. Krompir ne morate da prevrćete da bi porumeneli.
Tako pečene krompire poslužiti sa kiselom pavlakom, posuti sa sitno iseckanim vlašcem ili peršunom i mrvicama hrskavo pečene slanine.

Dok se krompir peče pripremiti aioli umak:

U blender ili mini chopper staviti avokado, iz kog ste izvadili košticu i isekli na kockice, dodati limunov sok, majonez, beli luk so i biber i samleti u krematu masu.


Na svaki krompir staviti po malo umaka posuti sa sitno iseckanim peršunom i poslužiti toplo.
Ovako pripremljen krompir može da vam bude prilog ili, uz zelenu salatu, kompletan ručak.


Prijatno!!!!!

2 коментара: