понедељак, 22. фебруар 2016.

Čorba od karfiola i sitnog povrća sa poširanim jajetom

Juče smo bili na večeri jedne humanitarne akcije i jelo se kasnije i više nego obično..danas je lagan ručak.

Ovaj recept šaljem kao ulaznicu našoj Kati, koja je domaćica za ovomesečnu igricu, "Ajme, koliko nas je" sa bloga Katin špajz i koja nam je zadala kao temu za ovaj mesec karfiol i brokoli.
Ja volim obe namirnice i imam mnogo recepata na blogu sa ovim namirnicama, ali Kato, nema smisla da te zatrpam sa svim receptima, već ću izabrati samo one, koji mi se najviše sviđaju.


Sastojci:
1 glavica sitno isečenog crnog luka
3 čena pasiranog belog luka
200 g sitnog smrznutog povrća ( šargarepa, kukuruz šećerac,grašak, boranija )
200 g svežeg karfiola
75 g pirinča
po ukusu so, biber,suvi začin
2 kašike maslinovog ulja
po 1 jaje za svaku osobu
od 2.5 l do 3 l pilećeg ili povrtnog temeljca
1 puna kašika kukuruznog brašna ili pšeničnog griza
sitno iseckan peršun

Priprema:
U šerpu sipati maslinovo ulje, dodati sitno isečen crni luk ili ljutiku i pržiti dok luk ne omekša i postane staklast.
Dodati smrznuti povrće i pržiti nekoliko minuta a za to vreme oprati karfiol i iskidati na male cvetiće i dodati povrću u šerpi, pržiti nekoliko minuta dodati beli luk i opran pirinač i pržiti još nekoliko minuta, mešajući da se pirinač ne zalepi za dno šerpe.
Naliti sa pilećim ili povrtnim temeljcem, ako ih nemate može i obična voda,posoliti i pobiberiti po ukusu i kuvati na osrednjoj temperaturi oko 15 minuta ili dok se pirinač ne skuva.
Na kraju dodati 1 kašiku kukuruznog brašna i kuvati jo nekoliko minuta.
Gustinu čorbe odredite po svom ukusu, ako hoćete ređe, dodajte još temeljca.

Jaja možete da poširate posebno ili direktno u čorbu.
Ja sam ih kuvala direktno u čorbi tako da su mi poprimila ukus čorbe.
Jaje razbiti jedno po jedno u zdelicu i vrlo pažljivo sipati u šerpu sa čorbom i kuvati kako volite da vam je poširano jaje kuvano.

Sipati čorbu u tanjir odozgore sipati poširano jaje,posuti sa sitno iseckanim peršunom i poslužiti.
Umesto poširanih jaja možete čorbu poslužiti sa kašikom kisele pavlake.

Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Hvala za recept! Ja isto obožavam ove namirnice i baš sam srećna što su bile slobodne da mogu da ih izaberem. Ne brigaj za zatrpavanje, volim da budem okružena obiljem recepata. A još kad su kao tvoji - i valjani i dobro uslikani - eto sreće.

    ОдговориИзбриши
  2. E moja Kato, sinoć sam pretraživala recepte da ih pripremim za tebe..uh,previše ih je. Puno ti pozdrava šaljem i zagrljaj za tebe.

    ОдговориИзбриши