уторак, 4. јун 2019.

Portugalski slatki hleb

Pre nekoliko nedelja nam je prijateljica donela ovu vrstu hleba, tj; peciva i meni su se jako dopala...malo sam pretražila net i našla recept za testo, a ja sam napravila u obliku pletenice sa domaćim džemom i nama je ovo bio odličan doručak i užina.
Jednom, kad se testo umesi, može se praviti u kom god vi hoćete obliku, punjena ili ne, izbor je vaš.


Sastojci:
60 g putera
75 ml mlakog mleka
3 jaja, blago umućena
150 ml kondenzovanog mleka
500 do 525 g brašna
izrendana korica od manjeg limuna
2 pune kašike braon šećera
pola kašičice soli
8 g suvog kvasca
1 jaje za premazivanje
prah šećer za posipanje
džem od bresaka ili šljiva

Priprema:
U jednu zdelu staviti otopljen puter, blago umućena jaja i kondenzovano mleko i sjediniti sve zajedno.

Zagrejatui mleko da bude toplo ali ne i vruće, dodati 2 kašike braon šećera i suvi kvasac, izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

Brašno i so prosejati u vanglicu. Napraviti udubljenje, dodati izrendanu limunovu koricu, dodati nadošlji kvasac i mešavinu od kondenzovanog mleka i mikserom "mesiti" oko 3 minuta. Testo treba da vam bude elastični i lepljivo. Pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Naraslo testo isipati na radnu površinu, ako je potrebno, pomozite se pri valjanju testa za gustinom ili brašnom, meni je bilo potrebno vrlo malo gustina da rastanjim testo.

Podeliti testo na dva dela, jedan deo podeliti na 3 dela, od njega ćemo napraviti pletenicu a od drugog dela možete da pravite male buhtlice,prazne ili punjene, kiflice, venčiće...šta god vi volite. Ja sam od oba dela pravila pletenice, jer sam jednu odnela prijateljima.

Svaki deo, koji ste podelili, tastanjiti u pravougaonik,pola cm debljine, i na dužu stranu testa ( na žalost nisam uslikala, zaboravila sam ) od pšočetka ostaviti prazno oko 4cm prazno pa kašikom sipati gusti džem koji imate po celoj dužini testa, ali nemojte previše.Ja sam koristila moj džem od bresaka, koji je idealan za štrudle i kiflice. Preklopiti testo koje je prazno od početka preko džema i zaviti u rolat a krajeve stisnuti zajedno.
Tako uraditi i sa preostala dva dela i kad ste završili, staviti ih jedno pored drugog, krajeve stisnite zajedno pa ih uplesti u pletenicu i kad ste završili sa upletanjem, gornji kraj podviti malo ispod pletenice i isto tako uraditi i sa donjim krajem.

Kalup za hleb premazati sa malo hladnog putera ili isprskati sprejom za pečenje i staviti pletenicu unutra.
Pokriti je i ostaviti još pola sata da naraste.

Uključiti rernu da se greje, na 175°C.
Naraslu pletenicu premazati sa umućenim jajetom ( ja sam ostavila vrlo malo od onih 3 jajeta, koje sam dodala u kondenzovano mleko, jer su jaja bila ogromna i u to što sam ostavila, dodala sam malo mleka i sa im sam premazala testo ) i peći oko 30 do 35 minuta ili dok vam lepo ne porumeni. Ako počne previše da rumeni, pokriti sa papirom za pečenje.

Pečenu pletenicu ostaviti kratko u kalupu, istresti iz kalupa i ostaviti da se ohladi.
Seći na šnite, posuti sa prah šećerom, zamirisan vanilom i poslužiti uz kafu, mleko, čaj...




Pletenica se može napraviti i bez pekmeza...meni je lepša sa pekmezom.Testo je slatko, ali ne mnogo jer u njemmu ima kondenzovano mleko, koje je dosta slatko, u slučaju da koristite obično mleko, jer može i sa njim, dodati šećer, bar 100 g...ili po ukusu.

Prijatno!!!!

4 коментара: