среда, 28. новембар 2018.

Rolnice sa makom

Ja nisam veliki ljubitelj maka, ali moj muž jeste i pošto se morao mak iskoristiti, koji stoji u frižideru, izabrala sam ovo pecivo,i nisam pogrešila....od 12 komada, ostalo je još 4...i to će ujutru, uz kafu, da nestane.


Sastojci za fil od maka:
200 g samlevenog maka
125 ml mleka
100 g putera
75 g šećera
1 kesica vanilinog secera
prstohvat soli
1 pun čep ruma
15 ml soka od limuna
korica od 1 limuna
1/4 kašičice cimeta
Sastojci za testo:
500 g brašna
8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca
50 g šećera
prstohvat soli
110 g otopljenog putera
250 g mleka
1 i po jaje
i još:
pola jajeta za premazivanje peciva
mak za posipanje peciva

Priprema:
Prvo napraviti fil od maka.
Samleti mak.
U šerpicu staviti sve sastojke za fil i kad provri, smanjiti temperaturu i kuvati desetak minuta, stalno mešajući.
Skloniti s ringle i ostaviti da se fil ohladi.
Ja sam fil napravila ujutru a paciva sam pravila po podne.

U manju šerpicu zagrejati mleko, dodati šećer i puter i mešajte dok se puter i šećer ne otopi. Ne treba da provri, samo da se zagreje.Ako je kojim slučajem mleko prevruće, ostaviti da se ohladi i da bude mlako.

U zdelu prosejati brašno, dodati prstohvat soli, sipati prohlađeno mleko, nadošli kvasac, 1 celo jaje i polovinu jednog umućenog jajeta ( jer je previše 1 jaje za premazivanje testa i da ga ne bih bacila, ja sam polovinu sipala u testo a ostatak ostavila sa strane )
Zamesiti testo, isipati na radnu površinu i mesiti testo, koje treba da bude meko i elastično.

Ja sva testa mesim mikserom, samo ga na kraju domesim rukom.
Oblikovati umešeno testo,blago premazati sa malo ulja, pokriti i ostaviti na tolom mestu da se testo malo podigne, oko pola sata.
Isipati testo, premesiti ga i podeliti na pola i svaku polovinu podeliti na još 6 delova, oko 80 g svaki deo.

Svaki deo premesiti i oblikovati u kuglicu.
Radnu površinu posuti sa gustinom ( više volim gustin od brašna ) i rastanjiti testo što više možete u veću kocku. Testo je izuzetno dobro da se radi sa njim i vrlo lako ćete rastanjiti testo.
Na početku ostaviti nekoliko cm prazno i sipati pripremljen fil ( gledajte da imate dovoljno za svih 12 rolnica, otprilike po dve ravne kašike fila za svaku rolnicu ) prekriti praznim testom i zaviti u mali tanji rolat. Uštipajte ivice testa da vam fil ne ispadne tokom motanja.


Rukama valjati tako pripremljen rolat ( na moju žalost ovaj deo nisam uslikala kako se mota, baterija se ispraznila a ja nisam mogla da čekam da se napuni..pravila sam već peciva na ovaj način i posudila sam sliku od slanog testa.




Jedan deo peciva sam pravila i ovako,sipala sam dve kašike fila i razmazala svuda po testu i onda zavila u mali rolatić.


(Slike su od slanog testa, zaboravila sam da uslikam dok sam pravila ove slatke )

Tako uraditi i sa preostalim testom.
Poređati rolnice na pleh, koji ste prekrili pek papirom,
Premazati sa prethodno umućenim jajetom, posuti sa makom i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 10 do 15 minuta, smanjiti temperaturu i peći još 10 do 15 minuta. Ako počnu previše da rumene, prekriti pek papirom.

Rolnice se mogu napraviti i ranije, i ostaviti na sobnoj temperaturi do sledećeg dana, kad možete ih kratko zagrejati i poslužiti sa kafom, čajem, mlekom.Ako ćete ih držati duže, možete ih i zamrznuti.Rolnice se mogu poslužiti isečene na polovine ili četvrtine


6 коментара:

  1. Ni ja nisam baš ljubitelj maka, ali ova peciva divno izgledaju. Kod nas doma bi vjerojatno super prošla da su punjena orasima.

    ОдговориИзбриши
  2. Mi svi volimo mak, mislim da cemo ih isprobati :-) Tako su vam lepi svi recepti... :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Mi jako volimo mak u porodici! U Sloveniji sam naučila da ga se kuha u slatkom vrhnju i medu. Hvala Zoki za još jedan krasan recept!

    ОдговориИзбриши
  4. Predivne su rolnice draga,ja iskreno ne koristim često mak ali ovo treba probati. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Obožavam mak ❤️ Ove rolnice divno izgledaju.

    ОдговориИзбриши